مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

تحلیل شاخص دلار و بررسی رویدادهای اقتصادی مهم هفته (9 اردیبهشت)

شاخص دلار
در این پست به تحلیل شاخص دلار و بررسی رویدادهای اقتصادی مهم هفته (9 اردیبهشت) پرداختیم.

 

در ویدیو امروز به بررسی رویدادهای مهم اقتصادی هفته جاری پرداختیم. رویدادهای مطرح شده در این ویدیو به دلیل اهمیت و تاثیر بالایی که دارند میتواند بر ارز مربوطه تاثیر گذار باشند.

 

از مهمترین رویدادهای هفته آینده میتوان به شاخص اولیه قیمت مصرف کننده آلمان و شاخص قیمت مصرف کننده اسپانیا(فلش) در روز دوشنبه و شاخص تولیدی مدیران خرید چین، تولید ناخالص داخلی کانادا، شاخص هزینه اشتغال فصلی آمریکا و اعتماد مصرف کننده آمریکا در روز سه شنبه اشاره کرد. روز چهارشنبه تغییر شغل فصلی نیوزلند، نرخ بیکاری نیوزلند، تغییر اشتغال غیر کشاورزی ADP آمریکا، شاخص نهایی تولید مدیران خرید آمریکا، شاخص تولید مدیران خرید موسسه مدیریت تامین، فرصت های شغلی JOLTS و نرخ بودجه دولتی آمریکا منتشر خواهند شد. در روز پنج‌شنبه میتوان به داده های شاخص قیمت مصرف کننده سوئیس، مطالبات بیکاری آمریکا اشاره کرد. روز جمعه میانگین درآمد ساعتی ماهیانه آمریکا، تغییر اشتغال غیرکشاورزی آمریکا، نرخ بیکاری و شاخص خدمات مدیران خرید موسسه مدیریت تامین آمریکا منتشر خواهد شد.

 

 

بخش تحلیل شاخص دلار

در ابتدای هفته ای که گذشت شاخص دلار آمریکا DXY توانست خود را محدوده حمایتی 105.700 برساند. روز سه شنبه شاخص کف باکس رنج خود را شکست و تا زیر ناحیه حمایتی یعنی 105.446 کاهش یافت. اما روز جمعه با افزایش تقاضا در شاخص دلار، نمودار به سمت بالا حرکت کرد و توانست خود را مجدد به داخل باکس رنج بازگرداند.

با نگاهی به تایم فریم های هفتگی و ماهیانه میتوان دید که فرم نمودار و نوع حرکت شاخص صعودی است. حال، اگر شاخص بتواند خود را تا بالای باکس رنج یعنی ناحیه 106.536 برساند، صعودش تا محدوده 107 قطعی خواهد بود. با این اتقاف میتونیم شاخص را در اعداد 108، 110 و یا حتی 112 نیز ببینیم. البته که این حرکت صعودی میتواند در طی ماه می اتفاق بیافتد.

 

 

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شاخص دلار

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x