مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

تحلیل شاخص دلار و بررسی رویدادهای اقتصادی مهم هفته (2 اردیبهشت)

تحلیل شاخص دلار
در این پست به تحلیل شاخص دلار و بررسی رویدادهای اقتصادی مهم هفته (2 اردیبهشت) پرداختیم.

 

در ویدیو امروز به بررسی رویدادهای مهم اقتصادی هفته جاری پرداختیم. رویدادهای مطرح شده در این ویدیو به دلیل اهمیت و تاثیر بالایی که دارند میتواند بر ارز مربوطه تاثیر گذار باشند.

 

از مهمترین رویدادهای هفته آینده میتوان به شاخص‌های تولید و خدمات مدیران خرید حوزه اروپا و ایالات متحده در روز سه‌شنبه اشاره کرد. روز چهارشنبه شاخص فصلی قیمت مصرف کننده، شاخص سالیانه قیمت مصرف کننده استرالیا و سفارشات کالاهای بادوام ماهیانه آمریکا منتشر خواهند شد. در روز پنج‌شنبه میتوان به داده های تولید ناخالص داخلی پیشرفته آمریکا، مطالبات بیکاری آمریکا و خانه های در انتظار فروش ماهیانه آمریکا اشاره کرد. روز جمعه بیانیه سیاست پولی ژاپن، گزارش چشم انداز بانک ژاپن، شاخص اصلی هزینه های مصرف شخصی آمریکا و تجدید نظر احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان منتشر خواهد شد.

 

 

بخش تحلیل شاخص دلار

در ابتدای هفته ای که گذشت شاخص دلار آمریکا DXY توانست شتاب صعودی هفته قبلش را حفظ کند. اما این صعودی پر قدرت و ادامه دار نبود و پس از رسیدن نمودار به محدوده 106.523 یعنی ناحیه سقف رنج متوقف شد. سپس در روز چهارشنبه با افزایش فشارهای نزولی به سمت ناحیه حمایتی 105.749 حرکت کرد و در روز پنج شنبه توانست این ناحیه را لمس کند. بعد از این اتفاق مجدد به سمت داخل باکس رنج حرکت کرد. نهایتا روز جمعه کار را با یک کندل دوجی روی ناحیه حمایتی به پایان رساند.

با توجه به داده های اقتصادی این هفته، اگر شاخص بتواند مجدد به روند صعودی باز گردد، راه تا محدود مقاومتی 107 هموار و بدون هیچ درگیری خواهد بود.

در سناریو نزولی نیز باید شاخص مجدوده حمایتی 105.749 پر فدرت بشکند تا بتواند خود را به ناحیه 105 بدون هیچ حمایتی نزدیک کند.

 

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تحلیل شاخص دلار

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x