مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

هزینه های مصرف شخصی (PCE) چیست؟

شاخص اصلی هزینه های مصرف شخصی آمریکا 0.3% منتشر شد. این آمار با انتشار قبلی (0.3%) و انتظارات بازار (0.3%) برابر بود.

 

هزینه های مصرف شخصی (PCE) چیست؟

 

مخارج مصرف شخصی (PCE) که به عنوان مخارج مصرف کننده نیز شناخته می شود، معیاری از هزینه های مردم ایالات متحده برای کالاها و خدمات است. طبق گزارش دفتر تحلیل اقتصادی (BEA)، یک آژانس دولتی ایالات متحده، PCE حدود دو سوم هزینه های داخلی را تشکیل می دهد و محرک قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی (GDP) است.

مجموع تخمینی PCE توسط BEA برای اندازه‌گیری و ردیابی تغییرات در هزینه‌های کالاهای مصرفی در طول زمان جمع‌آوری می‌شود. این رقم می تواند ایده ای از قدرت اقتصادی و چگونگی تأثیر تغییرات قیمت بر هزینه ها ارائه دهد.

آمار مخارج شخصی و درآمد هر ماه در گزارش درآمد و هزینه های شخصی BEA منتشر می شود. این گزارش همچنین شامل آخرین محاسبه برای شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCEPI) است که تغییرات قیمت را اندازه‌گیری می‌کند و دیدگاهی از تورم ارائه می‌دهد.

 

 

نکات کلیدی

  • مخارج مصرف شخصی معیاری برای مخارج مصرف کننده است.
  • PCE به همراه درآمد شخصی و شاخص قیمت PCE در گزارش درآمد و هزینه های شخصی توسط دفتر تحلیل اقتصادی ساخته و گزارش می شود.
  • PCE شامل مقدار هزینه شده برای کالاها (بادوام و غیر بادوام) و خدمات است.
  • PCEPI روشی است که توسط فدرال رزرو برای اندازه گیری تورم استفاده می شود.
  • ارقام PCE می تواند بر تصمیم گیری در مورد پیشنهادات تجاری، استخدام و سرمایه گذاری تأثیر بگذارد.

 

 

درک هزینه های مصرف شخصی (PCE)

هزینه های مصرف کننده عامل مهمی است که اقتصاد ایالات متحده را به حرکت در می آورد و بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی است. به همین دلیل شاخص اقتصادی پیشرو محسوب می شود. PCE عادات خرید و سطوح پس انداز را روشن می کند.

اقتصاددانان و تحلیلگران از PCE برای پیش بینی هزینه های آینده و رشد اقتصادی استفاده می کنند. این به شرکت ها بینشی در مورد نیازهای تجاری آنها در مورد محصولات و خدمات می دهد و می تواند بر استخدام و سرمایه گذاری تأثیر بگذارد. BEA از هزینه های مصرف کننده برای محاسبه تورم استفاده می کند، به همین دلیل است که اندازه گیری و ردیابی PCE مهم است.

مخارج مصرف شخصی توسط BEA از سال 2012 هم به دلار جاری و هم به دلارهای زنجیره ای گزارش شده است. PCE یکی از سه قسمت گزارش درآمد و هزینه های شخصی ماهانه BEA است:

 

درآمد شخصی نشان می دهد که مصرف کنندگان چقدر پول به دست می آورند
درآمد شخصی نشان دهنده درآمد موجود پس از پرداخت مالیات است
مخارج مصرف شخصی را مخارج یا مخارج مصرف کننده می نامند

 

 

شاخص قیمت PCE

علاوه بر سه گزارش اندازه گیری فوق، گزارش درآمد شخصی و هزینه ها شامل ارقام شاخص قیمت PCE نیز می شود. PCEPI قیمت هایی را که مصرف کنندگان برای کالاها و خدمات می پردازند و تغییرات در آن قیمت ها اندازه گیری می کند. در اقتصاد ایالات متحده PCEPI معیاری برای سنجش تورم است.

شاخص قیمت PCE با استفاده از داده های مخارج مصرف کننده محاسبه می شود. ممکن است نشان دهد که آیا قیمت ها در حال تورم یا کاهش تورم هستند و چگونه رفتار مخارج مصرف کننده در واکنش تغییر می کند.

PCEPI دو شکل ارائه می دهد:

یکی از تمام دسته های هزینه برای PCE مشتق شده است
دومی داده های مربوط به غذا و انرژی را حذف می کند و به عنوان شاخص قیمت اصلی PCE شناخته می شود

PCEPI  می تواند روند تورم اساسی را بیشتر نمایان کند. به این دلیل که قیمت مواد غذایی و انرژی به دلیل نوسانات بیشتر در مقایسه با قیمت های دیگر می تواند آن را مبهم کند.

 

 

چگونه PCE اندازه گیری می شود

BEA ارزش کل هزینه های مصرف شخصی را به طور جمعی هر ماه گزارش می کند.PCE بین کالاها و خدمات مصرفی تقسیم می شود. کالاهای بادوام و کالاهای بی دوام اجزای تشکیل دهنده رقم کالاهای مصرفی هستند.

کالاهای بادوام اقلامی هستند که بیش از سه سال عمر می کنند. به عنوان مثال می توان به اتومبیل، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و مبلمان اشاره کرد. عمر کالاهای بی دوام کمتر از سه سال است. این محصولات شامل محصولاتی مانند لوازم آرایشی، بنزین و پوشاک است. خدمات وظایفی هستند که به نفع گیرنده انجام می شوند. نمونه هایی از خدمات مشاوره حقوقی، نظافت خانه و لوله کشی است.

به طور خاص، دسته بندی های ارائه شده در داده های PCE شامل موارد زیر است:

کالاهای بادوام: وسایل نقلیه موتوری و قطعات، اثاثیه و تجهیزات خانگی بادوام، کالاهای تفریحی و وسایل نقلیه و سایر کالاهای بادوام.
کالاهای بی دوام: مواد غذایی و نوشیدنی‌های خریداری شده برای مصرف خارج از محل، پوشاک و کفش، بنزین و سایر کالاهای مربوط به انرژی، و سایر کالاهای بی‌دوام.
خدمات: مسکن و تاسیسات، مراقبت های بهداشتی، خدمات حمل و نقل، خدمات تفریحی، خدمات غذایی و اقامتی، خدمات مالی و بیمه، و سایر خدمات.

 

 

اهمیت اعداد هزینه های مصرف شخصی چیست؟

عدد مخارج مصرف شخصی نشان می دهد که آمریکایی ها بطور جمعی چگونه پول خود را خرج می کنند. از ماه به ماه ردیابی می شود، شاخصی از سلامت کلی اقتصاد است. همچنین یک جزء کلیدی از شاخص قیمت PCE است که تورم یا کاهش قیمت در قیمت مصرف کننده را در طول زمان دنبال می کند.

 

تفاوت بین شاخص قیمت PCE و شاخص قیمت مصرف کننده چیست؟

CPI ماهانه توسط اداره آمار کار بر اساس نظرسنجی از خانوارهای شهری تهیه می شود. قیمت سبدی از کالاها و خدمات خانگی را که اکثر مردم به طور منظم خریداری می کنند، اندازه گیری می کند. PCE که ماهانه توسط دفتر تحلیل اقتصادی تولید می شود، همچنین تغییرات قیمت یک سبد کالا را ماه به ماه ثبت می کند.

 

داده های PCE چه چیزی را به ما نشان می دهد؟

آمارهای PCE برای اکتبر 2023 افزایش هزینه های مصرف شخصی را به 18.86 تریلیون دلار نشان داد. با وجود این افزایش 0.2 درصدی، شاخص قیمت PCE ثابت ماند.

 

در انتها

هزینه‌های مصرف شخصی یا PCE به اقتصاددانان، مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا ببینند که اقتصاد ماه به ماه چقدر خوب است.

این نشان می دهد که مصرف کنندگان چگونه پول خود را خرج می کنند و آیا آنها به جای خرج کردن پس انداز می کنند یا خیر. همچنین نشان می دهد که چگونه مردم با تغییر قیمت ها عادت های خرید خود را تغییر می دهند. این دریچه ای برای تقاضا برای محصولات و خدمات فراهم می کند که می تواند به دولت ها و کسب و کارها در تصمیم گیری کمک کند.

 

 

 

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شاخص اصلی هزینه های مصرف شخصی آمریکا 0.3% منتشر شد. این آمار با انتشار قبلی (0.3%) و انتظارات بازار (0.3%) برابر بود.

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x