مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

خرده فروشی (Retail Sales) چیست؟

خُرده فروشی یک معیار اقتصادی است که تقاضای مصرف کننده برای کالاهای نهایی را دنبال می کند.

خرده فروشی چیست؟

خُرده فروشی یک معیار اقتصادی است که تقاضای مصرف کننده برای کالاهای نهایی را دنبال می کند. این رقم یک مجموعه داده بسیار مهم است زیرا یک رویداد ماهانه کلیدی در حرکت بازار است. خرده فروشی هر ماه توسط اداره سرشماری ایالات متحده گزارش می شود و جهت اقتصاد را نشان می دهد. به عنوان یک فشارسنج اقتصادی کلیدی و وجود فشارهای تورمی عمل می کند. خُرده فروشی با کالاهای بادوام و غیر بادوام خریداری شده در یک دوره زمانی معین اندازه گیری می شود. فروش این گزارش از 13 نوع خرده فروش از خدمات غذا تا فروشگاه های خُرده فروشی به دست می‌آید.

 

نکات کلیدی

  • خرده فروشی یک معیار کلیدی اقتصاد کلان است که تقاضای مصرف کننده برای کالاهای نهایی را دنبال می کند.
  • خرید کالاهای بادوام و غیر بادوام توسط مصرف کننده در گزارشی جمع آوری می‌شود.
  • گزارش خرده فروشی به تحلیلگران و سرمایه گذاران کمک می کند تا سلامت اقتصاد و هرگونه فشار تورمی موجود را بسنجند.
  • داده ها توسط اداره سرشماری ایالات متحده جمع آوری می‌شود و شامل فروش 13 نوع خدمات غذایی از فروشگاه های خرده‌فروشی است.
  • اندازه گیری دقیق خُرده فروشی برای سنجش سلامت اقتصادی ایالات متحده حیاتی است زیرا هزینه های مصرف کننده دو سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.

 

 

درک خرده فروشی

خرده فروشی نشانگر خوبی از نبض اقتصاد و مسیر مورد انتظار آن به سمت گسترش یا انقباض است. ارقام خرده فروشی توسط تمام فروشگاه های خدمات غذایی و خرده فروشی گزارش می‌شود و توسط اداره سرشماری ایالات متحده جمع آوری می‌شود. اندازه‌گیری معمولاً بر اساس نمونه‌گیری داده‌ها است و برای مدل‌سازی الگوها برای کل کشور استفاده می‌شود.

به عنوان یک شاخص پیشرو در اقتصاد کلان، ارقام خرده فروشی سالم معمولاً باعث ایجاد حرکات مثبت در بازارهای سهام می شود. فروش بیشتر خبر خوبی برای سهامداران شرکت های خُرده فروشی است زیرا به معنای درآمد بیشتر است. از سوی دیگر، دارندگان اوراق قرضه نسبت به این معیار کاملاً دوسوگرا هستند. اقتصاد پررونق برای همه خوب است، اما ارقام خرده فروشی پایین تر و اقتصاد منقبض به کاهش تورم ترجمه می شود. این ممکن است باعث شود سرمایه گذاران به سمت اوراق قرضه گرایش پیدا کنند و در نهایت منجر به افزایش قیمت اوراق شود.

خُرده‌فروشی شامل فروش در فروشگاه و همچنین فروش کاتالوگ و سایر کالاهای بادوام (بیش از سه سال ماندگاری) و غیر بادوام (آنهایی که طول عمر سه ساله یا کوتاه‌تر دارند) را شامل می‌شود.

اینها به تعدادی دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند، از جمله (اما نه محدود به):

 

  • فروشگاه های پوشاک و لوازم جانبی پوشاک
  • داروخانه ها 
  • فروشگاه های مواد غذایی و نوشیدنی
  • فروشگاه های لوازم الکترونیک و لوازم خانگی
  • فروشگاه های مبلمان
  • جایگاه های بنزین
  • فروشندگان خودروهای نو

 

به عنوان یک شاخص اقتصادی گسترده، گزارش خرده فروشی یکی از به موقع ترین گزارش ها است، زیرا داده هایی را ارائه می دهد که تنها چند هفته از آن می گذرد. شرکت‌های خرده‌فروشی منفرد معمولاً هر ماه ارقام فروش خود را در همان زمان ارائه می‌کنند و سهام آنها می‌تواند با پردازش داده‌ها توسط سرمایه‌گذاران دچار نوسان شود.

تغییرات عمده در قیمت می تواند بر ارقام خرده فروشی تاثیر بگذارد. این نوسانات در قیمت ها عمدتاً در دو دسته خرده فروشی مشاهده می شود: خُرده فروشان مواد غذایی و پمپ بنزین. افزایش زیاد در قیمت مواد غذایی و انرژی می تواند باعث کاهش ارقام فروش در هر دو دسته شود و در نتیجه بر فروش یک ماه خاص تأثیر بگذارد.

 

 

ملاحظات خاص

اندازه گیری دقیق خرده فروشی برای سنجش سلامت اقتصادی ایالات متحده بسیار حیاتی است، زیرا هزینه مصرف کننده یا هزینه مصرف شخصی (PCE)، دو سوم تولید ناخالص داخلی (GDP) را تشکیل می دهد. خرده‌فروشی هر ماه در ایالات متحده گزارش می شود.

داده های این گزارش توسط اداره سرشماری ایالات متحده در نظرسنجی ماهانه تجارت خرده فروشی جمع آوری می‌شود. این گزارش که در اواسط هر ماه منتشر می شود، تعداد کل فروش در دوره اندازه گیری شده، معمولاً در ماه قبل و درصد تغییر نسبت به آخرین گزارش را نشان می دهد. این گزارش همچنین شامل تغییر سال به سال در فروش برای محاسبه فصلی خُرده فروشی مبتنی بر مصرف کننده است.

ارقام فروش اغلب به دو صورت ارائه می شود: با و بدون احتساب فروش خودرو و گاز. بیشتر اقتصاددانان تصمیم می‌گیرند که خرده‌فروشی را بدون در نظر گرفتن فروش خودرو تحلیل کنند، زیرا این ارقام نسبت به سایر فروش‌ها دارای نوسان بیشتری هستند. همین امر در مورد فروش پمپ بنزین که در معرض نوسانات قیمت نفت و گاز است نیز صدق می کند. دلیل اصلی نادیده گرفته شدن این جریان داده های ناپایدار این است که مصرف کنندگان انتخابی در مورد مصرف ندارند.

خرده فروشی تحت تأثیر فصلی بودن است. معمولاً اعتقاد بر این است که فصل تعطیلات بالاترین سطح فروش را دارد. این تا حدودی به دلیل فصل خرید تعطیلات برای کریسمس است. این زمان از سال بخش بزرگی از فروش سالانه را برای بسیاری از خرده فروشان به خود اختصاص می دهد، عمدتاً برای سرگرمی ها، اسباب بازی ها، بازی ها و فروشگاه های بزرگ.

 

آمارهای خرده فروشی چگونه محاسبه می شود؟

ارقام خُرده فروشی ماهانه توسط اداره سرشماری، که بخشی از وزارت بازرگانی ایالات متحده است، جمع آوری می شود. آنها در اواسط ماه منتشر می شوند و فروش ماه قبل را پوشش می دهند.

 

 

چگونه تورم بر خرده فروشی تاثیر می گذارد؟

تورم بیشتر باعث افزایش قیمت بیشتر کالاها و خدمات می شود. در نتیجه، مصرف کنندگان تمایل دارند هزینه های کلی را کاهش دهند یا نیازها را در اولویت قرار دهند و خریدهای ضد تورم را انتخاب کنند.

 

 

چرا خرده فروشی مهم است؟

خُرده فروشی به عنوان معیاری برای مخارج مصرف کننده در نظر گرفته می شود و با گسترش، می تواند به عنوان معیاری کلیدی برای سلامت اقتصاد در نظر گرفته شود.

 

 

در انتها

خرده فروشی یک شاخص مهم است که نشان دهنده انقباض یا گسترش یک اقتصاد است. افزایش خرده‌فروشی نشان‌دهنده یک اقتصاد سالم است که در حال گسترش است در حالی که کاهش خُرده‌فروشی نشان‌دهنده عکس آن است. افزایش خرده‌فروشی معمولاً سهام را به سمت بالا حرکت می دهد و برای سهامداران خوب است.

 

 

 

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خُرده فروشی یک معیار اقتصادی است که تقاضای مصرف کننده برای کالاهای نهایی را دنبال می کند.

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x