مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

مطالبات بیکاری (Unemployment Claims) چیست؟

مطالبات بیکاری ایالات متحده آمریکا 221 هزار نفر منتشر شد. این آمار از انتشار قبلی (210K) و  انتظارات بازار (213K) بالاتر بود.

مطالبات بیکاری (Unemployment Claims) چیست؟

مطالبات بیکاری، درخواست هایی برای دریافت مزایای نقدی است که توسط یک فرد پس از اخراج از شغل خود ارائه می شود. پس از اینکه افراد بدون تقصیر خود شغل خود را از دست می دهند، این مطالبات برای پرداخت های موقت از طریق دولت های ایالتی ثبت می شود.

وزارت کار ایالات متحده (DOL) تعداد مطالبات بیکاری هفتگی را دنبال می کند. هم اعداد ادعاهای تعدیل شده فصلی و هم اعداد ادعاهای تعدیل نشده فصلی را منتشر می‌کند. همچنین افزایش یا کاهش 1000 ادعای یا بیشتر را بر اساس ایالت فهرست می کند. این آمارها به عنوان نشانه ای از سلامت اقتصادی ملی و دولتی در رسانه ها گزارش می شود.

 

 

نکات کلیدی

  • ادعای بیکاری درخواستی برای مزایای نقدی است که یک کارمند پس از اخراج یا به دلایل دیگر دریافت می کند.
  • کارمندانی که بدون تقصیر شغل خود را از دست می دهند، ممکن است واجد شرایط دریافت مزایا باشند.
  • بیمه بیکاری توسط ایالت ها پرداخت می شود که از کارفرمایان وجوه جمع آوری می کنند، در حالی که هزینه های اداری توسط دولت فدرال پوشش داده می شود.
  • افراد واجد شرایط می توانند حداکثر 26 هفته مزایا را دریافت کنند، مشروط بر اینکه ادعاهای خود را به طور منظم ارائه کنند.

 

 

درک مطالبات بیکاری

مطالبات بیکاری از وجوه دولتی که از کارفرمایان در قالب مالیات بیمه بیکاری دریافت می شود پرداخت می شود. مزایای بیکاری برای چند هفته قابل پرداخت است و برای جایگزینی درصدی از دستمزد قبلی کارگر طراحی شده است. اکثر ایالت ها تا 26 هفته مزایایی برای افراد بیکار در نظر می گیرند.

افراد ملزم به ثبت ادعای بیکاری با برنامه UI در ایالتی هستند که در آن کار می کردند. دعاوی ممکن است به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی نسبت به ایالت ثبت شود. هنگام ثبت ادعا، اطلاعات زیر باید ارائه شود:

شماره تامین اجتماعی (SSN)
اطلاعات تماس
جزئیات مربوط به استخدام سابق

کارگران همچنین برای واجد شرایط بودن برای ادعاها باید معیارهای خاصی را داشته باشند. آنها باید کارمندان واقعی کسب و کار باشند و فرم های W-2 را در پایان سال دریافت کنند – نه پیمانکاران مستقل یا مترجمان آزاد. آنها همچنین باید به جای استعفا یا اخراج به دلیل سوء رفتار، اخراج بشوند.

 

 

تفاوت بین Jobless و Unemployed چیست؟

افراد Jobless تنها در صورتی به عنوان بیکار گزارش می شوند که فعالانه به دنبال کار باشند. افراد Jobless شامل نرخ بیکاری نمی شوند. نیروی کار متشکل از شاغلان و unemployed – کسانی که شاغل یا unemployed نیستند به عنوان بخشی از نیروی کار محسوب نمی شوند.

 

 

Jobless Claims به چه معناست؟

Jobless claims معیاری است که نشان می دهد چند نفر در یک زمان خاص بیکار هستند. دو بخش از مطالبات بیکاری گزارش شده است – ادعاهای بیکاری اولیه و ادامه دار. مطالبات اولیه بیکاری برای مدعیان جدید مزایای بیکاری است در حالی که مطالبات بیکاری مستمر برای افرادی است که همچنان به دریافت مزایای بیکاری ادامه می دهند.

 

نرخ بیکاری فعلی در ایالات متحده چقدر است؟

نرخ بیکاری در ایالات متحده تا اوت 2023 3.8٪ است.

 

 

در انتها

مطالبات بیکاری (Unemployment Claims) پرداخت های نقدی است که به افراد پس از اخراج از شغل خود پرداخت می شود. ادعاهای بیکاری به افراد کمک می کند تا در زمانی که بیکار هستند و به دنبال کار هستند، هزینه هایی مانند اجاره، وام مسکن و خواربار را پوشش دهند. ادعای بیکاری (Unemployment Claims) به افرادی که داوطلبانه شغل خود را ترک کرده اند یا افرادی که از شغل خود اخراج شده اند، داده نمی شود.

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالبات بیکاری ایالات متحده آمریکا 221 هزار نفر منتشر شد. این آمار از انتشار قبلی (210K) و  انتظارات بازار (213K) بالاتر بود.

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x