مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

فرصت های شغلی JOLTS چیست؟

فرصت های شغلی JOLTS و گردش نیروی کار گزارش ماهانه‌ای است که توسط اداره آمار کار ایالات متحده انجام می‌شود.

نظرسنجی فرصت های شغلی و گردش کار (JOLTS) چیست؟

نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار (JOLTS) یک گزارش ماهانه توسط اداره آمار کار (BLS) وزارت کار ایالات متحده است. در این گزارش فرصت‌های شغلی خالی و جدایی‌ها از جمله تعداد کارگرانی که داوطلبانه کار را ترک می‌کنند، محاسبه می‌کند.

اداره آمار کار بیش از 20000 کسب و کار و ادارات دولتی را بررسی می کند تا تعداد مشاغل، استخدام ها و جدایی های ایالات متحده را تخمین بزند. اعداد جدایی شغلی به سه دسته تقسیم می شوند: جدایی کل، ترک، و اخراج. و سایر جدایی ها که شامل فوت و بازنشستگی می شود.

تعداد مشاغل خالی شاخص تقاضای نیروی کار است که به طور گسترده دنبال می شود. این در حالی است که نرخ ترک شغل تا حدودی تابعی از تقاضای اشتغال است. استخدام و جداسازی شغل می تواند برای اندازه گیری گردش کار استفاده شود.

JOLTS تکمیل کننده گزارش مشاغل ماهانه اداره آمار کار BLS است که تعداد حقوق و دستمزد ایالات متحده و نرخ بیکاری را تخمین می زند. آمارهای JOLTS تقریبا یک ماه پس از گزارش مشاغل ماهانه برای همان دوره مرجع منتشر می شود.

 

نکات کلیدی

  • فرصت های شغلی JOLTS یک نظرسنجی ماهانه از فرصت‌های شغلی، استخدام و جداسازی مشاغل در ایالات متحده است که توسط اداره آمار کار وزارت کار ایالات متحده منتشر می‌شود.
  • داده‌های مشاغل خالی تقاضای نیروی کار را اندازه‌گیری می‌کند، در حالی که تعداد ترک‌ شغل‌ها یا جدایی‌های داوطلبانه و نرخ آنها به اندازه‌گیری گردش نیروی کار کمک می‌کند.
  • یک فرصت شغلی به عنوان یک موقعیت در دسترس، می تواند ظرف 30 روز شروع شود و کارفرما فعالانه در تلاش است تا آن را از خارج از سازمان پر کند. موقعیت های خالی شامل فرصت های نیمه وقت و موقت می باشد.
  • تعداد فرصت های شغلی JOLTS و جدایی داوطلبانه از شغل در مارس 2022 به بالاترین حد خود رسید، در میان نرخ بالای ترک شغل با عنوان “استعفای بزرگ”.

 

 

درک فرصت های شغلی JOLTS

آمارهای JOLTS به صورت ماهانه و فصلی تنظیم می‌شود و همچنین به صورت تنظیم نشده منتشر می شود که بر اساس منطقه، صنعت و اندازه نیروی کار تقسیم می شود.

برای تولید JOLTS، اداره آمار کار نمونه ای از 21000 کارفرمای دولتی و تجاری غیرکشاورزی را بررسی می کند.

پاسخ دهندگان به سوالاتی در مورد کل اشتغال، فرصت های شغلی، استخدام و جدایی کسب و کار خود پاسخ می دهند.

فرصت های شغلی شامل تمام موقعیت های خالی، از جمله مشاغل پاره وقت یا موقت، در پایان ماه با شرایط زیر است:

 

  1. موقعیت وجود دارد، و کار در آن نقش موجود است.
  2. شغل موردنظر می تواند ظرف 30 روز شروع شود.
  3. کارفرما به طور فعال در حال جذب نامزدهای خارج از شرکت برای باز شدن شغل است.

 

برآورد فرصت های شغلی JOLTS به صورت ماهانه به تخمین اشتغال فعلی در نظرسنجی آمار اشتغال کنونی (CES) که برای تهیه گزارش مشاغل ماهانه استفاده می‌شود. سپس از نسبت اشتغال JOLTS به CES برای تنظیم سایر داده‌های JOLTS استفاده می‌شود. . آمارهای JOLTS نیز مطابق با CES به صورت سالانه تجدید نظر می شود. حدود یک سال طول می کشد تا یک کسب و کار جدید در پایگاه داده دولتی مورد استفاده برای انتخاب نمونه نظرسنجی برای JOLTS ظاهر شود.

BLS در سال 1999 شروع به جمع آوری داده های JOLTS و انتشار نتایج نظرسنجی در سال 2002 کرد.

گزارش وضعیت اشتغال ایالات متحده چیست؟

گزارش وضعیت اشتغال ایالات متحده، گزارشی است که توسط اداره آمار کار ایالات متحده در اولین جمعه هر ماه منتشر می شود. این گزارش بر اساس نظرسنجی از خانوارها و کارفرمایان تهیه شده است. تعداد افرادی که در شرکت های ایالات متحده حقوق و دستمزد دارند، میانگین ساعات کار در هفته، میانگین درآمد ساعتی و نرخ بیکاری را تخمین می زند.

 

 

اداره آمار کار ایالات متحده چگونه آمارهای استخدام را جمع آوری می کند؟

اداره آمار کار ایالات متحده BLS داده‌های اشتغال را از طریق اقتصاددانان حرفه‌ای خود جمع‌آوری می‌کند که افراد را از طریق بازدید از خانه، تماس‌های تلفنی و تماس‌های ویدیویی بررسی می‌کنند.

 

در انتها

نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار JOLTS گزارش ماهانه‌ای است که توسط اداره آمار کار ایالات متحده انجام می‌شود. این گزارش داده‌هایی را از کارفرمایان جمع‌آوری می‌کند تا فرصت‌های شغلی، استخدام‌های جدید، تعداد کارمندانی که شغل خود را ترک کرده‌اند یا اخراج شده‌اند و موارد دیگر را اندازه‌گیری کند.

با ارائه تصویری دقیق از بازار کار، فرصت های شغلی JOLTS یک شاخص کلیدی است که بینش هایی را در مورد بازار کار و اقتصاد کلی آمریکا ارائه می دهد.

 

 

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرصت های شغلی JOLTS و گردش نیروی کار گزارش ماهانه‌ای است که توسط اداره آمار کار ایالات متحده انجام می‌شود.

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x