مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

پلتفرم معاملاتی چیست؟

پلتفرم معاملاتی چیست؟

پلتفرم معاملاتی یک سیستم نرم افزاری است که برای معامله در بازارهای مالی مثل فارکس استفاده می شود. این به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا موقعیت های بازار را به صورت آنلاین از طریق یک واسطه مالی مانند یک کارگزار آنلاین باز کنند، ببندند و مدیریت کنند.

 

پلتفرم‌های معاملات آنلاین اغلب توسط کارگزاران به صورت رایگان یا با تخفیف در ازای حفظ یک حساب سرمایه‌گذاری شده و یا انجام تعداد مشخصی معاملات در ماه ارائه می‌شوند. بهترین پلتفرم های معاملاتی ترکیبی از ویژگی های قوی و کارمزدهای پایین را ارائه می دهند.

 

نکات کلیدی:
  • پلتفرم های معاملاتی سیستم های نرم افزاری هستند که برای اجرا و مدیریت موقعیت های بازار استفاده می شوند.
  • پلتفرم‌های معاملاتی می‌توانند یک رابط کاربری آسان با صفحه‌های ورود سفارش اولیه برای سرمایه‌گذاران مبتدی ارائه دهند.
  • آن‌ها همچنین می‌توانند ابزارهای پیچیده‌تری مانند نقل قول های روز، ابزارهای نموداری پیشرفته، اخبار زنده، منابع آموزشی و دسترسی به تحقیقات اختصاصی را ارائه دهند.
  • معامله گران و سرمایه گذاران باید هنگام مقایسه پلتفرم های معاملاتی، کارمزدها و ویژگی ها را در نظر بگیرند.

 

 

آشنایی با پلتفرم های معاملاتی

پلتفرم معاملاتی یک سیستم نرم افزاری است که توسط موسسات مالی خاصی مانند کارگزاری ها و بانک ها به سرمایه گذاران و معامله گران ارائه می شود. اساساً، پلتفرم‌های معاملاتی، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را قادر می‌سازند تا معاملات انجام دهند و بر حساب‌های خود نظارت کنند.

اغلب، پلتفرم‌های معاملاتی دارای ویژگی‌های دیگری هستند که به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند. این ویژگی‌ها می‌تواند شامل نقل قول های روز، نمودارهای تعاملی، و طیف وسیعی از ابزارهای نمودار، جریان‌های خبری اخبار و تحقیقات برتر باشد. پلتفرم‌ها همچنین ممکن است برای بازارهای خاص، مانند سهام، ارزها یا بازارهای آتی طراحی شوند.

دو نوع پلتفرم معاملاتی وجود دارد: پلتفرم های تجاری و پلتفرم های اختصاصی. پلتفرم های تجاری برای معامله گران روزانه و سرمایه گذاران خرد طراحی شده اند. آنها با سهولت استفاده و مجموعه ای از ویژگی های مفید، مانند نقل قول های روز، فیدهای خبری بین المللی، نمودارهای زنده، تعاملی، محتوای آموزشی و ابزارهای تحقیقاتی مشخص می شوند.

از سوی دیگر، پلتفرم های اختصاصی، پلتفرم های سفارشی سازی شده ای هستند که توسط کارگزاری های بزرگ و سایر موسسات مالی برای فعالیت های تجاری خودشان توسعه یافته اند. این پلتفرم ها در دسترس عموم نیست.

 

 

ملاحظات خاص

امکانات

هنگام انتخاب یک پلت فرم معاملاتی، افراد باید در نظر بگیرند که آیا ویژگی های ارائه شده نیازهای معاملاتی آنها را برآورده می کند یا خیر. معامله گران روزانه و سایر معامله گران کوتاه مدت ممکن است به ویژگی هایی مانند قیمت های سطح 2 و دسترسی به اطلاعات عمق بازار مانند سطح قیمت، اندازه سفارش و حجم نیاز داشته باشند تا به آنها در زمان بندی سفارشات کمک کند.

آنها ممکن است به ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند نمودارهای زنده با طیف وسیعی از اندیکاتورهای تکنیکال نیاز داشته باشند. معامله گران آپشن ممکن است به ابزارهایی نیاز داشته باشند که به طور خاص برای کمک به تحقیق، تجزیه و تحلیل و آزمایش استراتژی های معاملاتی خود طراحی شده باشند.

 

هزینه ها

هنگام انتخاب پلتفرم معاملاتی باید به کارمزدها نیز توجه کرد. به عنوان مثال، معامله گرانی که از اسکلپینگ یا معامله سریع به عنوان یک استراتژی معاملاتی استفاده می کنند، به سمت پلتفرم هایی با کارمزد پایین جذب می شوند. به طور کلی، هزینه های کمتر همیشه ترجیح داده می شود، اما ممکن است معاوضه هایی وجود داشته باشد. برای مثال، هزینه‌های پایین ممکن است سودمند نباشند، اگر به ویژگی‌های کمتر یا کمتر قدرتمند تبدیل شوند.

 

ارائه دهنده

برخی از پلتفرم های معاملاتی به واسطه یا کارگزار خاصی متصل نیستند. برعکس، سایر پلتفرم‌های معاملاتی تنها زمانی در دسترس هستند که با یک واسطه یا کارگزار خاصی کار می‌کنید. در نتیجه، سرمایه گذاران باید قبل از متعهد شدن به یک پلتفرم معاملاتی خاص برای اجرای معاملات و مدیریت حساب های خود، شهرت واسطه یا کارگزار را به دقت در نظر بگیرند. مطمئن شوید که یک ارائه دهنده به طور محکم پشت همه چیزهایی که یک پلتفرم ارائه می دهد می ایستد.

 

الزامات

در نهایت، پلتفرم‌های معاملاتی ممکن است الزامات خاصی داشته باشند که قبل از افتتاح حساب و یا تجارت باید رعایت شوند. به عنوان مثال، پلتفرم های معاملات روزانه ممکن است نیاز داشته باشند که معامله گران حداقل 25000 دلار دارایی در حساب خود داشته باشند و برای معاملات مارجین تایید شوند. از طرفی ممکن است که معامله گران قبل از اینکه بتوانند از پلتفرم های معاملاتی آپشن استفاده کنند، لازم باشد تا برای معامله انواع مختلف گزینه ها تأیید شوند.

 

 

پلتفرم های محبوب معاملاتی

میتوان گفت صدها پلتفرم معاملاتی مختلف وجود دارد، در ادامه به چند نمونه از پرطرفدارترین این پلتفرم ها اشاره میکنیم:

  • Interactive Brokers: این کارگزار محبوب ترین پلت فرم معاملاتی برای حرفه ای ها است که کارمزدهای پایین و دسترسی به بازارهای سراسر جهان را دارد.
  • TradeStation: این پلتفرم معاملاتی محبوب برای معامله گران الگوریتمی است. این افراد ترجیح می دهند که استراتژی های معاملاتی را با استفاده از اسکریپت های خودکار توسعه یافته با EasyLanguage اجرا کنند.
  • TD Ameritrade: این پلتفرم یک کارگزار محبوب برای معامله گران و سرمایه گذاران است، به ویژه پس از خرید Thinhorswim.
  • Robinhood: این پلتفرم معاملاتی بدون کمیسیون محبوب بسیاری از معامله گران است. این برنامه به عنوان یک برنامه تلفن همراه شروع به کار کرد و اکنون یک رابط وب نیز دارد. این پلتفرم از چندین منبع درآمد کسب می کند، از سود نقدی در حساب های خود گرفته تا فروش جریان سفارش و کارگزاری های بزرگ.
  • MetaTrader: محبوب‌ترین پلتفرم معاملاتی جهان است که تمام نیازهای شما برای تجارت آنلاین را در یک رابط ارائه می‌دهد. در پلتفرم واحد، ترکیبی قدرتمند از فن‌آوری‌های تحلیلی و ابزارهای معاملاتی پیشرو را خواهید یافت. این پلتفرم به معامله‌گران اجازه می‌دهد حتی پیچیده‌ترین استراتژی‌های معاملاتی را اجرا کنند.
0 0 رای ها
به این پست امتیاز دهید
نویسنده
اشتراک کذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x