مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

حساب معاملاتی چیست؟

حساب معاملاتی
یک حساب معاملاتی می تواند هر حساب سرمایه گذاری حاوی اوراق بهادار، پول نقد یا سایر دارایی ها باشد. معمولاً، حساب معاملاتی به حساب اصلی معامله گر روزانه اشاره دارد.

 

این سرمایه گذاران تمایل به خرید و فروش دارایی های مکرر، اغلب در یک جلسه معاملاتی دارند، و در نتیجه حساب های آن ها تابع مقررات خاصی است. دارایی های نگهداری شده در یک حساب معاملاتی از سایر دارایی هایی که ممکن است بخشی از استراتژی خرید و نگهداری بلندمدت باشند جدا می شوند.

 

 

مبانی حساب معاملاتی

یک حساب معاملاتی می تواند اوراق بهادار، پول نقد و سایر وسایل سرمایه گذاری را مانند هر حساب کارگزاری دیگری نگهداری کند. این اصطلاح می تواند طیف گسترده ای از حساب ها، از جمله حساب های بازنشستگی معوق مالیاتی را توصیف کند. با این حال، به طور کلی، یک حساب معاملاتی با سطح فعالیت، هدف آن فعالیت و ریسکی که در بر دارد از سایر حساب های سرمایه گذاری متمایز می شود. فعالیت در یک حساب معاملاتی معمولاً معاملات روزانه را تشکیل می دهد. سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) معاملات روزانه را به عنوان خرید و فروش نمادها در همان روز در یک حساب مارجین تعریف می کند. FINRA، معامله گران الگوی روز را به عنوان سرمایه گذارانی تعریف می کند که دو معیار زیر را برآورده می کنند:

 

  • معامله گرانی که حداقل چهار روز معامله انجام می دهند (یا خرید و فروش نماد یا فروش نماد مرتب سازی و بسته شدن آن موقعیت کوتاه در همان روز) در طول یک هفته پنج روزه.
  • معامله گرانی که فعالیت معاملات روزانه آنها بیش از 6 درصد از کل فعالیت آنها در همان هفته را تشکیل می دهد.

 

شرکت‌های کارگزاری همچنین می‌توانند مشتریان را بر اساس کسب‌وکار قبلی یا نتیجه‌گیری منطقی دیگری به عنوان معامله‌گران روز الگو شناسایی کنند. این شرکت‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند حساب‌های نقدی یا مارجین باز کنند، اما معامله‌گران روزانه معمولاً مارجین را برای حساب‌های معاملاتی انتخاب می‌کنند. FINRA الزامات حاشیه ای ویژه ای را برای سرمایه گذارانی که آنها را معامله گران روز الگو می داند اعمال می کند.

افتتاح حساب معاملاتی به حداقل اطلاعات شخصی از جمله شماره تامین اجتماعی و اطلاعات تماس نیاز دارد. شرکت کارگزاری شما بسته به حوزه قضایی و جزئیات تجاری آن ممکن است شرایط دیگری داشته باشد.

 

 

مارجین FINRA برای حساب های معاملاتی

الزامات نگهداری برای حساب های معاملاتی روز الگو بیشتر از موارد معاملات غیرالگو است. الزامات پایه همه سرمایه گذاران حاشیه توسط مقررات T هیئت فدرال رزرو مشخص شده است. FINRA شامل الزامات نگهداری اضافی برای معامله گران روزانه در قانون 4210 است. معامله گران روزانه باید سطح سهام پایه 25000 دلار یا 25 درصد ارزش اوراق بهادار را حفظ کنند، هر کدام که بالاتر باشد. معامله گر مجاز به خرید تا چهار برابر میزان حداقل است. حقوق صاحبان سهام در حساب های غیر تجاری برای این محاسبه واجد شرایط نیست. معامله‌گری که نتواند این شرایط را برآورده کند، یک تماس حاشیه از کارگزار خود دریافت می‌کند و در صورتی که تماس ظرف پنج روز پوشش داده نشود، معاملات محدود می‌شود.

 

نکات کلیدی:

  • حساب معاملاتی یک حساب سرمایه گذاری است. با این حال، در بیشتر موارد، به حسابی اشاره دارد که برای معامله اوراق بهادار استفاده می شود.
  • حساب‌های معاملاتی به اطلاعات شناسایی شخصی نیاز دارند و حداقل نیازهای حاشیه تعیین شده توسط FINRA.

 

 

حساب های معاملاتی فارکس

یک حساب فارکس برای انجام معاملات ارزی استفاده می شود. بسته به اندازه لات (حجم معامله)، سه نوع حساب فارکس وجود دارد:

Micro: حساب‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند تا 1000 دلار ارز را در یک لات معامله کنید.

Mini: این حساب‌ها به شما امکان می‌دهند تا 10000 دلار ارز را با یک لات معامله کنید.

Standard: این دسته از حساب ها که حرفه ای تر نیز هستند، اجازه میدهند وارد معاملات یک لاتی با 100000 دلار ارز شوید.

لازم به ذکر است که برای فعال کردن هرکدام از این حساب ها باید با توجه به قوانین کارگزار خود و میزان سرمایه تان عمل کنید.

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
نویسنده
اشتراک کذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x