مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

چگونه یک استراتژی معاملاتی فارکس بسازیم؟

چگونه یک استراتژی معاملاتی فارکس بسازیم؟
استراتژی معاملاتی فارکس تکنیکی است که توسط یک معامله گر فارکس برای تعیین خرید یا فروش یک جفت ارز در هر زمان معین استفاده می شود.

 

استراتژی های معاملاتی فارکس می تواند بر اساس تحلیل تکنیکال یا رویدادهای بنیادی و مبتنی بر اخبار باشد. استراتژی معاملات ارزی معامله گر معمولاً از سیگنال های معاملاتی تشکیل شده است که تصمیمات خرید یا فروش را آغاز می کنند. استراتژی های معاملات فارکس در اینترنت در دسترس هستند یا ممکن است توسط خود معامله گران توسعه داده شوند.

 

نکات کلیدی:
  • بازار فارکس با حجم روزانه حدود 6.6 تریلیون دلار بزرگترین بازار جهان است.
  • استراتژی های معاملاتی فارکس استفاده از تکنیک های معاملاتی خاص برای کسب سود از خرید و فروش جفت ارز در بازار فارکس است.
  • ابزارهای دستی یا خودکار برای تولید سیگنال های معاملاتی در استراتژی های معاملات فارکس استفاده می شوند.
  • معامله‌گرانی که بر روی سیستم‌های معاملاتی خود کار می‌کنند باید استراتژی‌های خود را مورد آزمایش قرار دهند تا اطمینان حاصل شود که آنها قبل از سرمایه‌گذاری خوب عمل می‌کنند.
  • یکی از راه‌های یادگیری معامله در فارکس، باز کردن یک حساب آزمایشی و امتحان کردن آن است.

 

 

مبانی یک استراتژی معاملاتی فارکس

استراتژی های معاملاتی فارکس می توانند روش های دستی یا خودکار برای تولید سیگنال های معاملاتی باشند. سیستم‌های دستی شامل معامله‌گری می‌شوند که جلوی صفحه کامپیوتر می‌نشیند و به دنبال سیگنال‌های معاملاتی می‌گردد و خرید یا فروش را تفسیر می‌کند. سیستم‌های خودکار شامل یک معامله‌گر است که الگوریتمی را توسعه می‌دهد که سیگنال‌های معاملاتی را پیدا می‌کند و به تنهایی معاملات را اجرا می‌کند. سیستم های خودکار احساسات انسانی را از معادله خارج می کنند و ممکن است عملکرد را بهبود بخشند.

معامله گران باید هنگام خرید استراتژی های معاملاتی فارکس خارج از دسترس عموم احتیاط کنند زیرا تأیید سوابق آنها دشوار است و بسیاری از سیستم های معاملاتی موفق مخفی نگه داشته می شوند.

 

 

ایجاد یک استراتژی معاملاتی فارکس

بسیاری از معامله گران فارکس با یک استراتژی معاملاتی ساده شروع می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است متوجه شوند که یک جفت ارز خاص تمایل به بازگشت از یک سطح حمایت یا مقاومت خاص دارد. سپس ممکن است تصمیم بگیرند عناصر دیگری را اضافه کنند که دقت این سیگنال های معاملاتی را در طول زمان بهبود می بخشد. برای مثال، آنها ممکن است بخواهند که قیمت از یک سطح حمایتی خاص با درصد یا تعداد پیپ معینی بازگردد.

 

چندین مؤلفه مختلف برای یک استراتژی معاملاتی مؤثر فارکس وجود دارد:

1. انتخاب بازار: معامله گران باید تعیین کنند که با چه جفت ارزی معامله می کنند و در خواندن آن جفت ارزها متخصص شوند.

2. حجم معامله: معامله گران باید تعیین کنند که حجم هر معامله چقدر است تا بتوانند درست تر میزان ریسک خود را کنترل کنند.

3. نقاط ورود: معامله گران باید قوانینی را تنظیم کنند که زمان ورود یک معامله خرید یا فروش در یک جفت ارز معین را تعیین کند.

4. نقاط خروج: معامله گران باید قوانینی را تدوین کنند که به آنها بگوید چه زمانی از یک معامله خرید یا فروش خارج شوند و همچنین چه زمانی از یک معامله بازنده بیرون آیند.

5. تاکتیک های معاملاتی: معامله گران باید قوانینی را برای نحوه خرید و فروش جفت ارز، از جمله انتخاب فناوری های اجرایی مناسب، تعیین کنند.

 

معامله گران باید توسعه سیستم های معاملاتی را در برنامه هایی مانند MetaTrader در نظر بگیرند که به طور خودکار پیروی از قوانین را آسان می کند. علاوه بر این، این برنامه‌ها به معامله‌گران اجازه می‌دهند تا استراتژی‌های معاملاتی را پس‌آزمایش کنند تا ببینند در گذشته چگونه عمل می‌کردند.

 

 

زمان تغییر استراتژی ها چه زمانی است؟

زمانی که معامله‌گران از قوانین پیروی می‌کنند، استراتژی معاملاتی فارکس واقعاً خوب عمل می‌کند. اما درست مانند هر چیز دیگری، یک استراتژی خاص ممکن است همیشه یک رویکرد یک اندازه مناسب برای همه نباشد. بنابراین آنچه امروز جواب می دهد ممکن است لزوماً فردا کارایی نداشته باشد. اگر یک استراتژی سودآور نبوده و نتایج مورد نظر را ایجاد نمی کند، معامله گران ممکن است قبل از تغییر برنامه بازی موارد زیر را در نظر بگیرند:

 

1. تطبیق مدیریت ریسک با سبک معاملاتی: اگر نسبت ریسک به پاداش مناسب نیست، ممکن است زمان تغییر استراتژی ها فرا رسیده باشد.

2. شرایط بازار در حال تکامل باشند: یک استراتژی معاملاتی ممکن است به روندهای خاص بازار بستگی داشته باشد، بنابراین اگر این روند تغییر کند، یک استراتژی خاص ممکن است منسوخ شود. این می تواند نشان دهنده نیاز به ایجاد تغییرات یا اصلاحات باشد.

3. درک مطلب: اگر یک معامله گر کاملاً استراتژی را درک نکند، به احتمال زیاد این استراتژی کار نخواهد کرد. اگر مشکلی پیش بیاید یا یک معامله گر قوانین را نداند، اثربخشی استراتژی از بین می رود.

 

اگرچه تغییر می تواند خوب باشد، تغییر استراتژی معاملاتی فارکس در اغلب موارد می تواند پرهزینه باشد. اگر استراتژی خود را اغلب تغییر دهید، ممکن است ضرر کنید.

 

 

مثالی از یک استراتژی پایه معاملاتی فارکس

اکثر معامله گران موفق فارکس یک استراتژی را توسعه می دهند و در طول زمان آن را کامل می کنند. برخی بر یک مطالعه یا محاسبه خاص تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر از تجزیه و تحلیل طیف گسترده برای تعیین معاملات خود استفاده می کنند. یک استراتژی ساده مبتنی بر تغییرات نسبی نرخ بهره بین دو کشور مختلف است.

معامله گری را تصور کنید که انتظار دارد نرخ بهره در ایالات متحده در مقایسه با استرالیا افزایش یابد در حالی که نرخ مبادله بین دو ارز (AUD/USD) 0.71 است (یعنی برای خرید 1.00 دلار استرالیا 0.71 دلار نیاز است). معامله‌گر معتقد است که نرخ‌های بهره بالاتر در ایالات متحده تقاضا برای دلار آمریکا را افزایش می‌دهد و بنابراین نرخ مبادله AUD/USD کاهش می‌یابد زیرا برای خرید دلار استرالیا به دلار کمتر و قوی‌تری نیاز دارد.

فرض کنید معامله‌گر درست پیش بینی کرده است و نرخ‌های بهره افزایش می‌یابد که نرخ مبادله AUD/USD را به 0.50 کاهش می‌دهد. این بدان معنی است که برای خرید 1.00 دلار استرالیا به 0.50 دلار آمریکا نیاز است. اگر سرمایه گذار دلار AUD را کوتاه می کرد و دلار را طولانی می کرد، از تغییر ارزش سود می برد.

 

4 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
نویسنده
اشتراک کذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x