مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

جلسه یا (Session) معاملاتی چیست؟

زمان یا (Session) معاملاتی چیست؟
جلسه یا Session معاملاتی دوره زمانی است که با ساعات اولیه معاملات روزانه برای یک منطقه معین مطابقت دارد. این عبارت بسته به بازارها و مکان های مورد بحث به ساعات مختلف اشاره دارد.

 

معمولاً یک روز کاری در بازار مالی محلی، از زنگ افتتاح آن بازار تا زنگ پایان آن، جلسه معاملاتی است که سرمایه گذار یا معامله گر فردی به آن مراجعه می کند. بازارهای فارکس، آتی، سهام و اوراق قرضه همگی دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که جلسات معاملاتی مربوطه را برای یک روز معین مشخص می‌کند، و ساعات معاملات اولیه طبیعتاً به دلیل مناطق زمانی متضاد از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

 

 

نکات کلیدی:
  • جلسه معاملاتی ساعات اولیه و محل معاملاتی برای یک دارایی معین است.
  • معاملات منظم در سهام ایالات متحده دارای یک جلسه معاملاتی کاملاً مشخص از ساعت 9:30 صبح تا 4:00 بعد از ظهر است. زمان شرقی (ET).
  • ساعات کاری NYSE همچنین فعال ترین دوره برای معاملات در یک بازه زمانی 24 ساعته را نشان می دهد.
  • بازارهای مختلف ممکن است هر کدام ساعات کاری خاص خود را داشته باشند، با بازارهای فارکس که جلسات متعددی را در مناطق زمانی مختلف جهان در بر می گیرند.

 

 

چگونه یک جلسه معاملاتی کار می کند؟

ساعات جلسه معاملاتی می تواند بسته به کلاس دارایی و کشور متفاوت باشد. جلسه عادی معاملات سهام ایالات متحده از ساعت 9:30 صبح آغاز و در ساعت 16:00 به پایان می رسد. به وقت شرقی (ET) در روزهای هفته (به استثنای تعطیلات). این زمان ها عمدتاً بر اساس ساعات کاری بازار بورس نیویورک (NYSE) است که در اوایل ساعت 13:00 بسته می شود. ET در چندین موقعیت در طول سال مرتبط با تعطیلات است.

جلسه معاملاتی عادی روزهای هفته برای بازار اوراق قرضه ایالات متحده از ساعت 8:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر است ET. در این میان، بازارهای آتی بسته به بورس و نوع کالای مورد معامله، ساعات معاملاتی متفاوتی دارند.

علاوه بر ساعات معاملاتی منظم، برخی از بازارها ممکن است جلسات معاملاتی قبل از بازار یا بعد از ساعت کاری داشته باشند. سایر بازارها حتی معاملات 24 ساعته دارند.

 

 

جلسات معاملات قبل از بازار و بعد از ساعت کاری

معاملات قبل از بازار برای سهام ایالات متحده بین ساعت 4:00 صبح تا 9:30 صبح به وقت شرقی در روزهای هفته انجام می شود. از سوی دیگر، معاملات پس از ساعت کاری از ساعت 16:00 است. تا ساعت 20:00 ET در روزهای هفته، اگرچه این زمان‌ها ممکن است با تبادل کمی متفاوت باشد.

معاملات قبل از بازار و پس از ساعت کاری روشی قانع کننده برای سرمایه گذاری بر روی رویداد های خبری مهم یا سایر عواملی است که خارج از ساعات عادی معاملات رخ می دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا تعدادی از عواملی وجود دارد که سرمایه گذاران باید هنگام معامله خارج از ساعات کاری عادی به آنها توجه داشته باشند. به طور خاص، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به هشت عامل خطر اشاره می کند:

 

این 8 عامل عبارت اند از:

1. ناتوانی در مشاهده یا عمل به قیمت ها: برخی از کارگزاران فقط به سرمایه گذاران اجازه می دهند که مظنه ها را از سیستم معاملاتی خود به جای سایر شبکه های ارتباطی الکترونیکی (ECN) مشاهده کنند.

2. کمبود نقدینگی: معامله گران کمتری درگیر معاملات پس از ساعت کاری هستند، بنابراین معمولاً نقدینگی بسیار کمتری نسبت به جلسات معاملات معمولی وجود دارد.

3. افزایش قیمت‌ها: فعالیت‌های معاملاتی کمتر اغلب به اسپردهای پیشنهادی خرید و فروش گسترده‌تر منجر می‌شود که می‌تواند اجرای سفارش را دشوار کند.

4. نوسانات قیمت: ممکن است نوسانات بیشتری نسبت به ساعات معمولی وجود داشته باشد، به خصوص اگر یک خبر فوری با عواقب قابل توجهی در بازار وجود داشته باشد.

5. قیمت‌های نامشخص: قیمت سهامی که در ساعات بعد از ساعت معامله می‌شوند ممکن است با قیمت‌هایی که در طول جلسات عادی معامله می‌شوند متفاوت باشد.

6. تعصب نسبت به سفارش‌های محدود: بسیاری از ECN‌ها فقط سفارش‌های محدود (limit orders) را به جای سفارش‌های بازار در طول جلسات بعد از ساعت کاری می‌پذیرند.

7. رقابت با معامله گران حرفه ای: بسیاری از معامله گران پس از ساعت کاری حرفه ای با مؤسسات بزرگی هستند که به اطلاعات بیشتری دسترسی دارند.

8. تأخیرهای رایانه ای: پشتیبانی فنی کمتری در طول جلسات معاملاتی قبل از بازار یا پس از ساعت کاری موجود است، بنابراین ممکن است با تأخیر در اجرای معاملات مواجه شوید.

 

 

جلسات معاملاتی 24 ساعته

برخی از بازارها با یک جلسه معاملاتی 24 ساعته وجود دارد. یکی از قابل توجه ترین آنها بازار جهانی ارز یا همان فارکس است که در آن ارزها معامله می شوند. بازار فارکس بزرگترین و نقدشونده ترین بازار در جهان است.

برخلاف بازار سهام، بازار فارکس هیچ مبادله فیزیکی ندارد. بلکه متشکل از تعدادی بانک بزرگ و شرکت های کارگزاری است که ارزها را با خود مبادله می کنند. بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز، پنج روز در هفته، از یکشنبه عصر تا جمعه شب باز است.

 

جلسات معاملاتی 24 ساعته

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
نویسنده
اشتراک کذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x