مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

نمودار خطی چیست؟

نمودار خطی چیست؟
نمودار خطی نمایش گرافیکی از عملکرد گذشته قیمت یک نماد در بازار فارکس است که مجموعه ای از نقاط داده را با یک خط پیوسته به هم متصل می کند.

این نمودار یکی از اساسی ترین انواع نمودارهای مورد استفاده در امور مالی است و معمولاً فقط قیمت های بسته شدن یک نماد را در طول زمان نشان می دهد. نمودارهای خطی را می توان برای هر بازه زمانی استفاده کرد، اما اغلب از در بررسی تغییرات روزانه قیمت استفاده کزد.

 

درک نمودارهای خطی

نمودار خطی به معامله گران تجسمی از جایی که قیمت در طول یک دوره معین طی کرده است، ارائه می دهد. از آنجایی که نمودارهای خطی معمولاً فقط از قیمت های بسته شدن استفاده می کنند، نویز ناشی از تایم فریم های پایین تر را کاهش می دهند. نمودارهای خطی در بین سرمایه گذاران و معامله گران محبوب هستند زیرا قیمت بسته شدن، یک وضعیت فوری از فعالیت یک نماد را نمایش میدهد.

سایر سبک های محبوب نمودارها عبارتند از نمودار میله ای، نمودار شمعی و نمودار نقطه و شکل. معامله گران از نمودارهای خطی در کنار نمودارهای دیگر برای دستیابی به دیده تکنیکال کامل تر استفاده میکنند.

 

مزایا و معایب استفاده از نمودارهای خطی

معامله گران هنگام تجزیه و تحلیل نمودار فیمت ممکن است غرق در اطلاعات بیش از حد شوند. برای توصیف این پدیده از اصطلاح تجاری “فلج شدن توسط تجزیه و تحلیل” استفاده می شود. استفاده از نمودارهایی که انبوهی از اطلاعات و شاخص های قیمت را نشان می دهد، سیگنال های متعددی دارند که منجر به سردرگمی می شود. با این حال، استفاده از نمودار خطی به معامله گران کمک می کند تا سطوح حمایت و مقاومت کلیدی، روندها و الگوهای نمودار را شناسایی کنند.

از طرفی نمودارهای خطی به دلیل سادگی برای استفاده معامله گران مبتدی ایده آل هستند. نمودار خطی کمک می کنند تا آموزش مهارت های اولیه خواندن نمودار قبل از تکنیک های پیشرفته، آسان تر شود. همچنین میانگین های حجم و متحرک را می توان به راحتی در نمودار خطی اعمال کرد.

با این حال، نمودارهای خطی ممکن است اطلاعات قیمت کافی را برای برخی معامله گران برای نظارت بر استراتژی های معاملاتی خود ارائه نکنند. برخی از استراتژی ها نیاز به قیمت هایی دارند که از قیمت باز شدن، قیمت بالا و قیمت پایین بدست می آیند.

همچنین، معامله گرانی که از اطلاعات بیشتری به غیر از بسته شدن قیمت استفاده می کنند، اطلاعات کافی برای آزمایش استراتژی معاملاتی خود را با یک نمودار خطی ندارند. نمودارهای کندل استیک یا شمعی ممکن است مفیدتر باشند.

 

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
نویسنده
اشتراک کذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x