مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

ابزار CME FedWatch چیست و چگونه کار می کند؟

ابزار CME FedWatch چیست و چگونه کار می کند؟
ابزار CME FedWatch یک منبع آنلاین از گروه CME است که به سرمایه گذاران، تحلیلگران و اقتصاددانان معیاری از انتظارات بازار برای سیاست های پولی آتی فدرال رزرو (Fed) ارائه می دهد.

به طور خاص، احتمال تغییرات نرخ وجوه فدرال توسط کمیته بازار باز فدرال (FOMC) را در جلسات آتی برآورد می‌کند.

 

نرخ وجوه فدرال چیست؟

نرخ وجوه فدرال نرخ بهره ای است که بانک ها و مؤسسات سپرده گذاری ذخایر مازاد را یک شبه به یکدیگر قرض می دهند. فدرال رزرو از طریق عملیات بازار باز خود بر این نرخ تأثیر می گذارد تا سیاست پولی خود را پیش ببرد و رشد اقتصادی بلندمدت را تقویت کند. تغییرات در نرخ وجوه فدرال بر نرخ‌های مختلف وام‌دهی تعیین‌شده توسط بانک‌ها، از جمله نرخ وام‌های مصرفی و وام‌های مسکن تأثیر می‌گذارد. این تغییرات غیرمستقیم نرخ بهره بر الگوهای سرمایه گذاری و مصرف و در نهایت بر اقتصاد کلی تأثیر می گذارد.

این ابزار حول احتمالات به دست آمده از داده های قیمت گذاری 30 روزه برای معاملات آتی صندوق های فدرال که در بورس کالای شیکاگو معامله می شوند، طراحی شده است. قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو نوعی مشتق است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد ریسک خود را مدیریت کنند و بر اساس جهتی که در نرخ سیاستی فدرال رزرو انتظار دارند، سفته بازی یا پوشش ریسک کنند. این ابزار با ارائه احتمالات بلادرنگ بر اساس انتظارات بازار برای تغییرات نرخ بهره آتی، به کاربران اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد استراتژی های سرمایه گذاری و مدیریت ریسک خود بگیرند.

 

نکات کلیدی:
  • ابزار CME FedWatch انتظارات بازار را برای تغییرات نرخ صندوق فدرال اندازه گیری می کند.
  • این ابزار از قیمت قراردادهای آتی صندوق های فدرال در CME برای پیش بینی احتمال تغییرات نرخ وجوه فدرال در زمان واقعی استفاده می کند.
  • ابزار CME FedWatch می تواند برای سرمایه گذارانی که ریسک را مدیریت می کنند یا معاملات خود را در برابر نوسانات در سیاست نرخ بهره فدرال رزرو محافظت می کنند، ارزشمند باشد.

 

 

ابزار CME FedWatch چگونه کار می کند؟

ابزار CME FedWatch از قیمت‌های آتی صندوق‌های فدرال برای پیش‌بینی نحوه عمل فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره استفاده می‌کند. قراردادهای آتی که در CME معامله می شوند، به سرمایه گذاران این امکان را می دهند که بر اساس آنچه در جهت آینده این نرخ بهره کلیدی انتظار دارند، سفته بازی یا پوشش ریسک کنند.

قیمت های بازار این قراردادها تصویری از انتظارات جمعی برای حرکت های آتی فدرال رزرو ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر سرمایه گذاران در بازار انتظار داشته باشند که FOMC در جلسه بعدی خود نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت قرارداد آتی صندوق های فدرال مربوطه کمتر از نرخ فعلی خواهد بود. این در حالی است که اگر کاهش نرخ پیش بینی شود، قیمت قرارداد بالاتر خواهد بود.

 

شایان ذکر است که قیمت قرارداد رابطه معکوس با نرخ 30 روزه وجوه فدرال که در آن قرارداد ذکر شده است دارد: با افزایش قیمت، نرخ ضمنی کاهش می یابد و بالعکس.

 

ابزار CME FedWatch این قیمت‌های بازار را به احتمالات تبدیل می‌کند، یک نمای مختصر از انتظارات بازار ارائه می‌دهد و احتمالی برای افزایش، کاهش یا حفظ نرخ بهره فعلی توسط فدرال رزرو در جلسات آتی FOMC تعیین می‌کند. این احتمالات به سرمایه گذاران کمک می کند تا انتظارات بازار را بسنجند و بر اساس آن آماده شوند.

 

نکته مهم :

ابزار CME FedWatch نه تنها احتمال تغییر نرخ وجوه فدرال توسط فدرال رزرو را با مقادیر مشخصی مانند 25 یا 50 امتیاز پایه نشان می دهد، بلکه به کاربران اجازه می دهد تا این احتمالات را با احتمالات دوره های قبلی مانند یک روز، یک هفته یا یک روز مقایسه کنند. یک ماه قبل.

 

Source: CME Group.
Source: CME Group

 

 

نمودار نقطه ای فدرال رزرو

ابزار CME FedWatch یک “نمودار نقطه ای” مفید را ترکیب می کند. این طرح به صورت بصری نرخ های بودجه فدرال پیش بینی شده را از اعضای منفرد FOMC برای بازه های زمانی مختلف نشان می دهد. هر نقطه در نمودار مطابق با نرخ هدف پیش‌بینی‌شده یکی از اعضای FOMC است. همراه با یک نقطه قرمز که نشان‌دهنده نرخ پیشنهادی قیمت آتی صندوق‌های تغذیه شده در پایان سال برای آن سال است.

نمودار نقطه‌ای منبع ارزشمندی برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است که بینش‌هایی را در مورد اینکه چگونه آن سرمایه‌گذاران در معاملات آتی صندوق‌های فدرال در CME چشم‌انداز اقتصادی اعضای FOMC را می‌بینند، ارائه می‌دهد. همچنین سرنخ هایی در مورد تعدیل سیاست بالقوه فدرال رزرو در پاسخ به شرایط اقتصادی در حال تغییر ارائه می دهد.

 

 

چگونه انتظارات FOMC بر ابزار CME FedWatch تأثیر می گذارد؟

FOMC شعبه ای از فدرال رزرو است که مسئول تعیین سیاست های پولی ایالات متحده، از جمله نرخ هدف صندوق های فدرال است. پیش‌بینی تغییرات در این نرخ مستقیماً بر قیمت قراردادهای آتی صندوق‌های فدرال رزرو تأثیر می‌گذارد. سپس به پیش‌بینی‌های CME FedWatch Tool وارد می‌شود. هر چه بازار در مورد تصمیم FOMC مطمئن تر باشد، احتمال تخصیص یافته به آن نتیجه توسط ابزار بیشتر است. هر چه بازار اعتماد کمتری داشته باشد، احتمال کمتری دارد و دامنه نتایج ممکن بیشتر می شود.

به عنوان مثال، اگر FOMC سیگنال دهد که احتمالاً نرخ هدف فدرال رزرو را در جلسه بعدی خود افزایش می دهد، بازار انتظارات خود را مطابق با آن تعدیل می کند و قیمت قراردادهای آتی صندوق های فدرال را برای آن ماه افزایش می دهد. این باعث کاهش نرخ ضمنی و افزایش احتمال افزایش نرخ توسط ابزار می شود.

در مقابل، اگر FOMC نشان دهد که بعید است نرخ هدف فدرال رزرو را در جلسه بعدی خود تغییر دهد، بازار انتظارات خود را کاهش می دهد و قیمت قراردادهای آتی صندوق های فدرال را برای آن ماه کاهش می دهد. این باعث افزایش نرخ ضمنی و کاهش احتمال تغییر نرخ توسط ابزار می شود.

انتظارات FOMC تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند داده های اقتصاد کلان، سخنرانی های مقامات فدرال رزرو، رویدادهای ژئوپلیتیکی و احساسات کلی بازار است. ابزار CME FedWatch به سرمایه گذاران و معامله گران کمک می کند تا این عوامل و تأثیر کل آنها را بر آنچه سرمایه گذاران دیگر از سیاست فدرال رزرو انتظار دارند نظارت کنند. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند دیدگاه‌های خود را با دیدگاه‌های بازار مقایسه کنند. برای سناریوهای مختلف و پیامدهای آن برای نرخ‌های بهره و بازارهای مالی آماده شوند.

 

 

متدولوژی CME FedWatch

رویکرد پشت ابزار CME FedWatch از قیمت قراردادهای آتی صندوق های فدرال برای تخمین احتمال تغییرات نرخ استفاده می کند. این کار را با محاسبه نرخ وجوه فدرال 30 روزه مندرج در قرارداد آتی و مقایسه آن با نرخ هدف تعیین شده توسط FOMC انجام می دهد. احتمال به دست آمده نشان دهنده انتظار بازار برای تغییر نرخ است.

 

نکته مهم : قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو توافق نامه های استاندارد شده ای برای خرید یا فروش حق قرض گرفتن یا قرض دادن پول با نرخ صندوق های فدرال برای یک ماه خاص در آینده است. آنها در بورس کالای شیکاگو، که بخشی از گروه CME است، معامله می شوند.

 

قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو، قراردادهایی هستند که به سرمایه گذاران اجازه می دهند بر اساس سیاست های پولی آتی فدرال رزرو، سفته بازی کنند. قیمت قرارداد 100 منهای نرخ ضمنی وجوه فدرال 30 روزه ذکر شده است. به عبارت دیگر، قیمت قرارداد نشان می دهد که بازار انتظار دارد نرخ وجوه فدرال در زمان سررسید قرارداد چقدر باشد. قیمت قرارداد به خودی خود هزینه واقعی قرارداد یا بیان شده بر حسب دلار نیست. به عنوان مثال، اگر قیمت قرارداد برای یک ماه معین 99.75 ذکر شود، آنگاه بازار انتظار دارد که نرخ وجوه فدرال 30 روزه 0.25٪ (100.00 – 99.75) در زمان سررسید قرارداد باشد.

ابزار CME FedWatch این نرخ ضمنی را با محدوده هدف تعیین شده توسط FOMC مقایسه می کند. اگر نرخ ضمنی در این محدوده هدف قرار گیرد، سرمایه گذاران در بازار مجموعاً انتظار تغییری در نرخ وجوه فدرال ندارند. برعکس، اگر نرخ ضمنی بالاتر یا کمتر از محدوده هدف باشد، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به ترتیب افزایش یا کاهش نرخ را پیش‌بینی می‌کنند.

این نتایج بالقوه در افزایش حداقل 25 امتیاز پایه استاندارد شده است. ابزار CME FedWatch احتمال هر نتیجه (بدون تغییر، افزایش یا کاهش) را محاسبه می‌کند. از طرفی نوسانات بازار و عدم اطمینان ذاتی در بازار آتی صندوق‌های فدرال را نیز محاسبه می‌کند. احتمالات بر اساس آخرین قیمت های قرارداد و اطلاعیه های FOMC روزانه به روز می شوند.

 

 

در انتها …

ابزار CME FedWatch برای تشخیص انتظارات بازار برای تغییرات در سیاست پولی فدرال رزرو مفید است. با تبدیل قیمت های آتی صندوق های فدرال به احتمالات تغییر نرخ بهره، بینش قابل توجهی را برای سرمایه گذاران و تحلیلگران فراهم می کند. لازم به ذکر است که این ابزار، مانند همه ابزارها، باید به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده تر باشد. با در نظر گرفتن سایر شاخص های بازار و داده های اقتصادی استفاده شود.

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
نویسنده
اشتراک کذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x