مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

اسیلاتور عالی (Awesome) چیست؟

اسیلاتور عالی (Awesome) یک شاخص محبوب از حرکت بازار است که توسط تحلیلگر مالی آمریکایی بیل ویلیامز توسعه یافته است.

اسیلاتور عالی چیست؟

اسیلاتور عالی (Awesome) یک شاخص محبوب از حرکت بازار است که توسط تحلیلگر مالی آمریکایی بیل ویلیامز توسعه یافته است. این یک نشانگر بی حد و حصر است که حول یک خط صفر لنگر انداخته و به عنوان هیستوگرام میانگین دو میانگین متحرک ساده (SMA) نمایش داده می شود که یکی شتاب اخیر و دیگری دوره طولانی تری در بازار را پوشش می دهد.

معامله گران اغلب از AO با سایر اندیکاتورها برای تأیید روندهای صعودی و نزولی و پیش بینی برگشت های احتمالی استفاده می کنند. به خواندن ادامه دهید تا درباره نحوه عملکرد اندیکاتور AO و بهترین روش استفاده از آن در استراتژی های معاملاتی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

 

اسیلاتور عالی چگونه کار می کند

ویلیامز اسیلاتور عالی را به عنوان روشی ساده برای اندازه گیری حرکت بازار و شناسایی معکوس های بالقوه با مقایسه میانگین متحرک ساده 34 روزه و میانگین متحرک ساده پنج روزه توسعه داد.

 

نکته: میانگین متحرک ساده با جمع کردن میانگین قیمت هر روز در دوره و تقسیم آن بر تعداد کل روزهای آن دوره تعیین می شود.

 

سپس حرکات قیمت مطابق با دو  میانگین متحرک بر اساس مقایسه دو میانگین متحرک ساده بر روی هیستوگرام رسم می شود.

هنگامی که میانگین متحرک پنج روزه بزرگتر از میانگین متحرک 34 روزه است، مقدار هیستوگرام بالای خط صفر است و یک بازار صعودی را نشان می‌دهد.

هنگامی که وضعیت معکوس رخ می دهد و مقدار هیستوگرام زیر خط صفر قرار می گیرد، میانگین کوتاه مدت کمتر از میانگین بلندمدت است و نشان از روند نزولی دارد.

حرکت کلی بازار همانطور که توسط اسیلاتور عالی نشان داده شده است با رنگ هر نوار هیستوگرام نشان داده می شود. هر نوار نشان دهنده یک دوره است و اگر بیشتر از میانگین روز قبل باشد سبز و اگر کمتر باشد قرمز خواهد بود.

 

 

فرمول Awesome Oscillator چیست؟

اکثر نرم‌افزارهای معاملاتی می‌توانند نوسان‌گر فوق‌العاده را با کلیک یک دکمه نمایش دهند، اما دانستن چگونگی استخراج این اندیکاتور مفید است. فرمول اسیلاتور عالی:

یک دوره = میانگین متحرک 5 – میانگین متحرک 34

مجدداً، میانگین متحرک با جمع کردن میانگین قیمت هر روز و تقسیم کل با تعداد روزهای دوره محاسبه می شود. برای محاسبه نوسانگر عالی می توان از هر دوره زمانی استفاده کرد، اما اکثر معامله گران از میانگین متحرک ساده روزانه 34 روز و پنج روز استفاده می کنند.

این اندیکاتور به جای قیمت کلوز روزانه از ارزش نقطه میانی استفاده می کند، که می تواند نوسانات را بهتر دنبال کند.

 

 

نحوه استفاده از Awesome Oscillator

چندین استراتژی مختلف وجود دارد که می توانید با اسیلاتور عالی برای تأیید یا رد روندهای بالقوه بازار استفاده کنید. با استفاده از این روش، نشانگر ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می کند تعیین کنید که چه زمانی باید بخرید یا بفروشید.

می‌توانید با باز کردن یک حساب آزمایشی برای تعیین روندهای صعودی و نزولی آینده با جفت ارزها و فلزات مختلف با استفاده از Awesome Oscillator تمرین کنید.

البته مانند همه اندیکاتورهای تکنیکال، اندیکاتور AO هرگز تضمینی برای عملکرد آینده بازار نیست. به نفع شماست که ریسک خود را با سفارشات توقف و محدود در موقعیت‌های باز مدیریت کنید.

 

 

 Awesome Oscillator را در نمودار خود باز کنید

مقادیر میانگین متحرک های کوتاه مدت و بلند مدت را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید، پیش فرض معمولاً 5 و 34 است.
در ارتباط با سایر استراتژی‌های تکنیکال و بنیادی که در برنامه معاملاتی شما مشخص شده‌اند، فرصت‌های خرید یا فروش را بر اساس فعالیت Awesome Oscillator شناسایی کنید. شاید شما شکل گیری یک متقاطع خط صفر، دو قله یا نعلبکی را در نمودار شناسایی کنید.
بر اساس معیارهای مشابه و در ارتباط با استراتژی معاملاتی خود از معاملات خارج شوید.

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
نویسنده
اشتراک کذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x