مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

شکست روند یا Breakout چیست؟

شکست به زمانی اشاره دارد که قیمت یک دارایی از ناحیه یک مقاومت عبور می‌کند یا به زیر ناحیه حمایت حرکت می کند.
شکست به زمانی اشاره دارد که قیمت یک دارایی از ناحیه یک مقاومت عبور می‌کند یا به زیر ناحیه حمایت حرکت می کند. شکست‌ها نشان‌دهنده پتانسیل شروع روند قیمت در جهت شکست است. به عنوان مثال، یک شکست به سمت بالا از یک الگوی نمودار می تواند نشان دهد که قیمت شروع به روند بالاتر خواهد کرد.

 

شکست هایی که با حجم بالا (نسبت به حجم معمولی) رخ می دهند، اطمینان بیشتری را نشان می دهند که به این معنی است که قیمت به احتمال زیاد در آن جهت حرکت می کند.

 

 

نکات کلیدی:
  • شکست زمانی رخ می‌دهد که قیمت به بالای سطح مقاومت یا پایین تر از سطح حمایت حرکت می کند.
  • شکست‌ها می توانند ذهنی باشند زیرا همه معامله‌گران سطوح حمایت و مقاومت یکسان را تشخیص نمی‌دهند یا از آنها استفاده نمی‌کنند.
  • یک شکست‌ فرصت‌های معاملاتی احتمالی را فراهم می کند. شکست به سمت بالا به معامله گران سیگنال می دهد که ممکن است موقعیت های خرید ایجاد کند یا معاملات فروش را پوشش دهند. شکست به سمت پایین به معامله‌گران سیگنال می‌دهد که معامله‌های خرید کوتاه مدت یا بلند مدت  را بفروشند.
  • Breakout با حجم نسبتاً بالا، اعتقاد و علاقه قیمت را نشان می‌دهند، و بنابراین احتمال ادامه حرکت قیمت در جهت شکست بیشتر است.
  • شکست در حجم نسبی کم بیشتر مستعد عدم موفقیت است، بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که قیمت در جهت شکست حرکت کند.

 

شکست یا Breakout نشانه چیست؟

شکست رخ می دهد زیرا قیمت به طور بالقوه برای مدتی در زیر سطح مقاومت یا بالاتر از سطح حمایت قرار گرفته است. سطح مقاومت یا حمایت به خطی تبدیل می شود که بسیاری از معامله گران از آن برای تعیین نقاط ورود یا توقف سطوح ضرر استفاده می کنند. هنگامی که قیمت از سطح حمایت یا مقاومت عبور می کند، معامله گرانی که منتظر شکست هستند، وارد می شوند و آنهایی که نمی خواستند قیمت شکست بخورد، از موقعیت های خود خارج می شوند تا از ضررهای بیشتر جلوگیری کنند.

این هجوم فعالیت اغلب باعث افزایش حجم می شود که نشان می دهد بسیاری از معامله گران به سطح شکست علاقه مند بودند. حجم بالاتر از حد متوسط ​​به تایید شکست کمک می کند. اگر حجم کمی در شکست وجود داشته باشد، ممکن است سطح برای بسیاری از معامله گران قابل توجه نبوده باشد، یا معامله گران به اندازه کافی احساس نمی کنند که هنوز یک معامله نزدیک به سطح انجام دهند. شکست‌ها‌یی با حجم کم احتمال عدم موفقیت در آن‌ها بیشتر است. در صورت شکست صعودی، اگر موفقیت آمیز نباشد، قیمت به زیر مقاومت باز می گردد. در صورت شکست نزولی، اگر موفق به عبور نشود، قیمت به بالاتر از سطح حمایتی که در زیر شکسته بود، برمی‌گردد.

 

چه زمانی یک Breakout رخ میدهد؟

Breakout معمولاً با محدوده‌ها یا سایر الگوهای نمودار، از جمله مثلث‌ها، پرچم‌ها و سر و شانه‌ها مرتبط هستند. این الگوها زمانی شکل می‌گیرند که قیمت به روشی خاص حرکت می‌کند که منجر به سطوح حمایت و/یا مقاومت کاملاً مشخص می‌شود. معامله‌گران سپس این سطوح را برای شکست‌ها تماشا می‌کنند. اگر قیمت از سطح مقاومت شکسته شود آنها موقعیت‌های خرید را شروع می‌کنند یا از موقعیت‌های فروش خارج شوند. یا ممکن است در صورت شکستن قیمت به زیر سطح حمایت، موقعیت های فروش را آغاز کنند یا از موقعیت های خرید خارج شوند.

حتی پس از شکست حجم بالا، قیمت اغلب (اما نه همیشه) قبل از حرکت دوباره در جهت شکست، به نقطه شکست بازمی گردد. این به این دلیل است که معامله‌گران کوتاه‌مدت معمولاً شکست اولیه را می‌خرند، اما پس از آن سعی می‌کنند خیلی سریع برای کسب سود بفروشند. این فروش به طور موقت قیمت را به نقطه شکست برمی گرداند. اگر شکست مورد تایید باشد (نه ناموفق)، پس قیمت باید در جهت شکست حرکت کند. در غیر ین صورت، یک شکست ناموفق بوده است.

معامله‌گرانی که از شکست‌ها برای شروع معاملات استفاده می‌کنند، معمولاً در صورت عدم موفقیت شکست، از دستورات توقف ضرر استفاده می‌کنند. در مورد موقعیت خرید در یک شکست صعودی، یک استاپ ضرر معمولاً درست زیر سطح مقاومت قرار می گیرد. در صورت داشتن موقعیت فروش در یک شکست نزولی، استاپ ضرر معمولاً درست بالاتر از سطح حمایتی که نقض شده است قرار می گیرد.

 

مشکلات استفاده از Breakout

دو مشکل اصلی در استفاده از شکستگی وجود دارد. مشکل اصلی شکست های ناموفق است. قیمت اغلب فراتر از مقاومت یا حمایت حرکت می کند و معامله گران شکست را فریب می دهد. سپس قیمت معکوس می شود و به حرکت در جهت شکست ادامه نمی دهد. این ممکن است چندین بار قبل از وقوع یک شکست واقعی اتفاق بیفتد.

سطوح حمایت و مقاومت نیز ذهنی هستند. همه به سطح حمایت و مقاومت یکسان اهمیت نمی دهند. به همین دلیل است که تماشای حجم کمک می کند. افزایش حجم در شکستن نشان می دهد که سطح مهم است. کمبود حجم نشان می دهد که سطح مهم نیست یا معامله گران بزرگ (که حجم زیادی ایجاد می کنند) هنوز آماده مشارکت نیستند.

 

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
نویسنده
اشتراک کذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x