مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

الگوهای دو قله و دو کف چیست؟

الگوهای دو قله و دو کف، الگوهای نموداری هستند که زمانی اتفاق می‌افتند که سرمایه‌گذاری زیربنایی با الگوی مشابه با حرف "W" یا "M"حرکت می‌کند.
الگوهای دو قله و دو کف، الگوهای نموداری هستند که زمانی اتفاق می‌افتند که سرمایه‌گذاری زیربنایی با الگوی مشابه با حرف “W” (دو کف) یا “M” (دو قله) حرکت می‌کند.

تجزیه و تحلیل دوگانه بالا و پایین در تحلیل تکنیکال برای توضیح حرکات در اوراق بهادار یا سایر سرمایه گذاری ها استفاده می شود. این الگو می تواند به عنوان بخشی از یک استراتژی معاملاتی برای بهره برداری از الگوهای تکرار شونده استفاده شود.

 

 

نکات کلیدی:
  • قله و کف های دوتایی الگوهای مهم تحلیل تکنیکال و مورد استفاده معامله گران هستند.
  • یک قله دوتایی شکل “M” دارد و نشان دهنده یک معکوس نزولی در روند است.
  • کف دوتایی شکل W دارد و سیگنالی برای حرکت صعودی قیمت است.

 

آشنایی و شناسایی الگوهای دوتایی

الگوهای دوتایی بالا و پایین معمولاً در مدت زمان طولانی‌تری تکامل می‌یابند و همیشه تصویری ایده‌آل از یک الگو ارائه نمی‌دهند. زیرا تغییرات در قیمت‌ها لزوماً شبیه «M» یا «W» واضح نیستند. هنگام بررسی الگوی نمودار، برای سرمایه‌گذاران مهم است که توجه داشته باشند که قله‌ها و کف‌ها لازم نیست به نقاط یکسانی برسند تا الگوی “M” یا “W” ظاهر شود.

الگوهای دو قله و کف از گرد کردن متوالی سقف‌ها و کف‌ها تشکیل می شوند. این الگوها اغلب همراه با اندیکاتور‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا الگوهای گرد به‌طور کلی می‌توانند به راحتی منجر به عدم موفقیت یا اشتباه در روند معکوس شوند.

دو قله

یک الگوی دوتایی از دو قله متوالی تشکیل شده است. اولین قله یک الگوی U وارونه را تشکیل می دهد. قله‌های گرد اغلب می‌توانند شاخصی برای بازگشت نزولی باشند، زیرا اغلب پس از یک رالی صعودی طولانی رخ می‌دهند. دو قله استنباط مشابهی خواهد داشت. اگر رویه دوتایی اتفاق بیفتد، قسمت بالای گرد دوم معمولاً کمی زیر قله اول گرد قرار می گیرد که نشان دهنده مقاومت و خستگی است. قله‌های دوتایی می توانند اتفاقات نادری باشند زیرا شکل گیری آنها اغلب نشان می دهد که سرمایه گذاران به دنبال کسب سود نهایی از یک روند صعودی هستند. دو قله اغلب منجر به برگشت نزولی می شود که در آن معامله گران می توانند از فروش سهام در روند نزولی سود ببرند.

 

 

دو کف

الگو دو کف در اصل برعکس الگوهای دو قله هستند. یک کف دوتایی به دنبال یک الگوی پایین گرد تشکیل می شود که می تواند اولین علامت یک برگشت بالقوه باشد. الگوهای کف گرد معمولاً در پایان یک روند نزولی توسعه یافته رخ می دهد. ساختار دو کفی که از دو کف گرد متوالی ساخته شده است همچنین می‌تواند استنباط کند که سرمایه‌گذاران امنیت را دنبال می‌کنند تا از آخرین فشار پایین‌تر آن به سمت سطح حمایت سرمایه‌گذاری کنند. دو کف معمولا نشان دهنده یک برگشت صعودی است که فرصتی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا از یک رالی صعودی سود کسب کنند. پس از دو کف، استراتژی های معاملاتی رایج شامل موقعیت های خرید هستند که از افزایش قیمت دارایی سود می برند.

 

مشکلات و محدویت‌ها

الگوهای دوتایی سقف و کف زمانی که به درستی شناسایی شوند بسیار موثر هستند. با این حال، زمانی که آنها به اشتباه تفسیر شوند، می توانند بسیار مضر باشند. بنابراین، قبل از نتیجه گیری سریع، باید بسیار مراقب و صبور بود.

به عنوان مثال، تفاوت قابل توجهی بین دو قله و قله ای که شکست خورده است وجود دارد. سقف دوبل واقعی یک الگوی تکنیکال بسیار نزولی است که می تواند منجر به کاهش شدید سهام یا دارایی شود. با این حال، ضروری است که صبور باشید و سطح حمایت مهم را برای تأیید دو قله مشخص کنید. پایه گذاری یک قله صرفاً بر روی تشکیل دو قله متوالی می تواند منجر به اشتباه شود و باعث خروج زودهنگام از یک موقعیت شود.

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
نویسنده
اشتراک کذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x