مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

کدام کیف پول را برای رمزارزها انتخاب کنیم؟

کیف پول رمزارز می تواند سرد یا گرم، موبایل و دسکتاپ باشند، ممکن است خصوصی نگه داشته شوند یا بخشی از یک صرافی باشند.

کدام کیف پول رمزارز را انتخاب کنیم؟

کیف پول رمزارز ها می توانند سرد یا گرم، موبایل و دسکتاپ باشند، ممکن است خصوصی نگه داشته شوند یا بخشی از یک صرافی باشند. چگونه می توانید با همه این انواع برخورد کنید تا کیف پولی را پیدا کنید که مناسب شما باشد؟ کنستانتین کاراتوف، توسعه‌دهنده کسب‌وکار Finom Blockchain Corp توصیه‌هایی درباره مواردی که هنگام انتخاب خود باید در نظر بگیرید، ارائه می‌کند.

طبق منابع مختلف، بدکاران در طول سال گذشته تا 260 میلیون دلار ارز دیجیتال را از کیف پول افراد، پروژه‌های ICO، صرافی‌ها، صندوق‌ها و سایر موسسات سرقت کرده‌اند. همچنین بیش از 30 برنامه رمزگذاری برای اخاذی یا سرقت دارایی های دیجیتال از کاربران ثبت شده است. امروز، ما باید همیشه برای مقابله با حمله هکرها آماده باشیم و تمام تلاش خود را برای محافظت از دارایی های خود انجام دهیم.

با استفاده از ارز دیجیتال، آزادی مالی کامل به دست می آورید (تا زمانی که بازار هنوز تنظیم نشده باشد)، با این حال، محافظت دولت را از دست می دهید. در حالی که یک بانک فیات از نظر قانونی مسئول بازپرداخت پول دزدیده شده از حساب است، شما نمی توانید هیچ یک از بیت کوین های از دست رفته را پس بگیرید.

 

کیف پول رمزارز چیست؟

ممکن است یک برنامه، یک وب سرویس، یک برنامه تلفن همراه یا حتی یک تکه کاغذ باشد که از طریق آن صاحب ارز دیجیتال به دارایی های خود که در بلاک چین قرار دارد دسترسی پیدا می کند. کارکردهای اصلی یک واسط cryptowallet نمایش موجودی، ذخیره و انتقال پول نقد است.

امروزه، کمی بیش از 900 ارز دیجیتال و 400 توکن وجود دارد که اکثر آنها کیف پول خود را دارند. کیف پول های چندگانه که از بیش از یک ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند به طور فزاینده ای محبوب می شوند. به عنوان مثال، Coinomi می تواند بیت کوین، اتریوم و ZCash را در یک برنامه ذخیره کند. در این برنامه، ارز دیجیتال را می توان با توکن های برخی از پروژه های ICO مبادله کرد. کیف پول مرورگر “Cryptonator” از 19 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند و همچنین یک سرویس صرافی است.

 

 

کیف پول سرد یا گرم – کدام امن تر است؟

شما می توانید ذخیره سازی سرد یا گرم را برای ارز دیجیتال انتخاب کنید. هر کدام از آنها دارای مزایا و معایبی هستند. کلید خصوصی یک کیف پول داغ مستقیماً در ابزار متصل به اینترنت ذخیره می شود. این راحت است زیرا انتقال سکه می تواند فوری باشد. از طرف دیگر، اگر برای شما راحت باشد، برای هکرها نیز به همان اندازه راحت است. با هک کردن لپ تاپ یا تلفن کیف پول شما را خالی می کند.

کیف پول های مرورگر (MyEtherWallet)، دسکتاپ (Electrum) و کیف پول های صرافی داغ هستند. پروژه های ICO اغلب یک کیف پول وب جداگانه برای توکن های خود تولید می کنند. به عنوان مثال، سهام دیجیتال FIN  اکنون می توانند در یک کیف پول آنلاین متصل به پنل سرمایه گذار یا در هر کیف پول دیگری با استاندارد ERC20 که برای توکن ها در بلاک چین اتریوم پشتیبانی می شود، ذخیره شود. در میان کیف پول های بیت کوین، blockchain.info و اپلیکیشن مینیمالیستی Electrum به عنوان امن ترین ها در نظر گرفته می شوند.

یک کیف پول داغ برای ذخیره طولانی مبالغ هنگفت ساخته نشده است. ذخیره سازی سرد در این مورد ترجیح داده می شود، زمانی که کلید خصوصی در یک USB یا روی یک تکه کاغذ کپی می شود. نه گجت و نه توسعه دهنده کلید کیف پول های سرد را در اختیار نخواهند داشت.

از یک طرف، دارایی های شما در صورت قطع ارتباط با اینترنت امن و ایمن هستند، از سوی دیگر، مشکلات متعارف نگهداری پول نقد بازگشته اند: سرقت یا مفقود شدن فیزیکی دوباره امکان پذیر می شود. اگر کاغذ را با کلید خصوصی گم کنید، یا اگر USB شما فرمت یا دزدیده شد، نمی‌توانید کیف پول را بازیابی کنید.

 

محبوب ترین کیف پول های سرد Trezor، Ledger، KeepKey هستند.

 

هر گزینه ای را که برای نگهداری پول خود انتخاب می کنید، به شما توصیه می کنم همیشه از یک رمز عبور استفاده کنید – رمز عبوری که یک ابزار امنیتی اضافی برای کلید خصوصی شما و برای کیف پول رمزارز یا پول نقد است. همه برنامه های کیف پول معمولا چنین فرصتی را فراهم می کنند. با این حال، دوباره، اگر عبارت عبور را گم کنید، برای همیشه دسترسی به ارز دیجیتال خود را از دست خواهید داد. برای جلوگیری از این امر، به یکی از دوستان نزدیک یا خویشاوند خود اجازه دهید این عبارت عبور را بداند.

 

لایف هک

برای اینکه ارز دیجیتال خود را روی رایانه شخصی خود نگه ندارید و همچنان به آن دسترسی آسان و سریع داشته باشید، می توانید از توصیه یک برنامه نویس کانادایی اریک اسپرینگر پیروی کنید. او می‌گوید کیف پول طعمه‌ای را با مبلغی جزئی در رایانه شخصی خود نگه می‌دارد و دارایی‌های اصلی آن را روی فلش مموری نگه می‌دارد. اگر هیچ مشکلی در کیف پول رایانه شخصی وجود ندارد، به این معنی است که هیچ ویروسی وجود ندارد و او می تواند USB را وصل کند. در صورت حمله هکرها، او مطمئناً پول طعمه را از دست می دهد، اما دارایی های اصلی دست نخورده باقی می مانند.

گزینه ای وجود دارد که می تواند بهترین ویژگی های کیف پول سرد و گرم را جمع آوری کند. این یک اسکریپت هماهنگ سازی ویژه است. کیف پول سرد دارایی های اصلی را در خود جای می دهد و پول نقد عملیاتی روی کیف پول داغ است. مالک محدودیت را فقط برای دارایی های موجود در کیف پول متصل به اینترنت، به عنوان مثال، 5 BTC تعیین می کند. اگر کیف پول خارجی از این حد فراتر رود، وجه نقد اضافی به کیف پول سرد منتقل می شود.

 

 

کیف پول یا صرافی؟

تفاوت بین کیف پول و صرافی ها روز به روز مبهم تر می شود. بیش از 50 درصد کیف پول ها خدمات مبادله ارزهای دیجیتال را ارائه می دهند و برخی از صرافی ها به کاربران خود اجازه می دهند تا کلیدهای خصوصی کیف پول های داخلی را مدیریت کنند. با این حال، صزافی‌هایی که این خدمات را ارائه میدهند بیش از 30٪ نیستند. اکثر آنها خدمات کامل نگهداری پول را ارائه می دهند. بنابراین، هنگام انتخاب کیف پول، مطمئن شوید که مدیریت صرافی به اندازه کافی آگاه و مسئولیت پذیر است تا از دارایی های شما در برابر هکرها یا اشکالات فنی محافظت کند.

در ابتدا، بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که صرافی فضای سردی را فراهم می کند که در آن دارایی های اصلی صرافی بدون دسترسی به اینترنت نگهداری می شوند. همه صرافی های بزرگ دارای سردخانه هستند و تا 80 درصد از دارایی های خود را در آنجا نگهداری می کنند. ثانیاً، بدانید چه کسی بورس را مدیریت می کند، این افراد چه شهرتی دارند، آیا با پروژه های مشکوک مرتبط هستند یا خیر.

 

 

نتیجه گیری

امروزه، یک کیف پول دیجیتال به ندرت تمام نیازهای کاربر را برآورده می کند. من توصیه می کنم یک اپلیکیشن را برای یک کار انتخاب کنید، اما نه یک کار را برای یک اپلیکیشن. علاوه بر این، با تقسیم دارایی ها، زندگی مجرمان را پیچیده تر می کنید و امنیت بیشتری را برای پس انداز خود به ارمغان می آورید. شما نباید اولین محصول موجود را مصرف کنید. بازار را بررسی کنید، از کارشناسان بپرسید. من افراد زیادی را می شناسم که به دقت برای تعطیلات آماده می شوند، در طول هفته ها هتل انتخاب می کنند، نظرات را می خوانند، مسیرهایی را ایجاد می کنند. انتخاب کیف پول رمزنگاری باید به همین ترتیب انجام شود، اگرچه می‌دانم که سرگرمی کمتری دارد. اما اگر خدمات قابل اعتمادی را انتخاب کنید، در تعطیلات می‌توانید با آگاهی از امن بودن وجوه خود به آرامش برسید.

 

 

4.7 3 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیدا
شیدا
4 ماه قبل

سلام بله واقعا درسته ممنون ولی به نظرمن نباید داخل یک کیف پول به مدت طولانی پول نگهداشته بشه.که دچار دغدغه واسترس بشیم

مرتضی عظیمی
پاسخ به  شیدا
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر. همون طور که در متن این مقاله نیز مطرح شده، گزینه مناسب تقسیم دارایی ها در چند کیف پول مختلف است.

کیف پول رمزارز می تواند سرد یا گرم، موبایل و دسکتاپ باشند، ممکن است خصوصی نگه داشته شوند یا بخشی از یک صرافی باشند.

نویسنده

اشتراک گذاری
2
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x