مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

تصمیم نرخ بهره ایالات متحده: سیاست فدرال رزرو ثابت می ماند؟

نرخ بودجه دولتی ایالات متحده آمریکا 5.50% منتشر شد. این آمار مطابق دوره قبل و پیش‌بینی بازار بود. بانک فدرال رزرو ایالات متحده همانطور . .
فدرال رزرو آمریکا تصمیمات سیاست پولی خود را پس از نشست سیاست گذاری 30 آوریل تا 1 می امروز در ساعت 21:30 به وقت تهران اعلام خواهد کرد.

 

  • به طور گسترده پیش بینی می شود که فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.
  • اظهارات پاول، رئیس فدرال رزرو می تواند سرنخ های مهمی در مورد زمان بندی چرخش سیاست ارائه دهد.
  • بازارها این احتمال را می بینند که فدرال رزرو تا ماه سپتامبر برای کاهش نرخ بهره صبر کند.

 

 

فعالان بازار به طور گسترده پیش بینی می کنند که بانک مرکزی ایالات متحده برای ششمین جلسه متوالی نرخ بهره را در 5.25٪ -5.5٪ بدون تغییر باقی می گذارد. CME FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها شانس کمی برای کاهش نرخ در ماه ژوئن دارند. از این رو، سرمایه گذاران تغییرات در زبان بیانیه و نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را بررسی خواهند کرد تا زمان چرخش سیاست را بفهمند. با توجه به ابزار FedWatch، احتمال 30 درصد و 60 درصد کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه جولای یا در سپتامبر وجود دارد.

در پایان سال 2023، بازارها انتظار داشتند که فدرال رزرو تا اوایل ماه مارس نرخ بهره را کاهش دهد. ارقام قوی اشتغال و رشد در سه ماهه اول سال 2024، همراه با داده هایی که نشان دهنده عدم پیشرفت در کاهش تورم است، باعث شد سرمایه گذاران پیش بینی های خود را به سمت محوری سیاست در نیمه دوم سال تغییر دهند.

انتشار داده‌های اقتصاد کلان از جلسه سیاست‌گذاری دسامبر نشان داد که تورم مصرف‌کننده و تولیدکننده در دو ماه اول سال شروع به افزایش کرده است. علاوه بر این، بازار کار نسبتاً سالم باقی ماند در حالی که داده‌های مرتبط با فعالیت، مانند بررسی‌های آینده‌نگر PMI، نشان می‌دهد که ایالات متحده به احتمال زیاد از رکود اجتناب می‌کند.

 

 

پیش بینی نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)

انتظار می‌رود که FOMC محدوده هدف صندوق‌های فدرال رزرو را در هفته آینده بدون تغییر در 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد. در حالی که رئیس پاول احتمالاً محتاط‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد. تحلیلگران TD Securities می‌گویند قوی‌تر از داده‌های تورم مورد انتظار.

آنها افزودند: “به احتمال زیاد در حال حاضر نام بازی برای مدت طولانی تری باقی خواهد ماند. ما همچنین انتظار داریم که فدرال رزرو یک برنامه اولیه برای کاهش QT را از ماه ژوئن اعلام کند.”

 

 

تصمیم فدرال رزرو چگونه می تواند بر EUR/USD تاثیر بگذارد؟

فدرال رزرو آمریکا قرار است تصمیم خود را درباره نرخ بهره اعلام کند. بیانیه سیاست پولی را در ساعت 21:30 به وقت تهران منتشر کند. پس از آن کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول از ساعت 22:00 به وقت تهران آغاز می شود.

رئیس پاول در آخرین حضور عمومی خود خاطرنشان کرد که عملکرد اقتصاد ایالات متحده بسیار قوی بوده است. و گفت که سیاست محدودکننده به زمان بیشتری برای کار کردن نیاز دارد. با توجه به داده شدید تورم، وی افزود:

«فدرال رزرو برای عدم واکنش بیش از حد به کاهش سال گذشته رویکرد محتاطانه ای در پیش گرفت. داده‌های اخیر اطمینان بیشتری به ما نداده است.»

 

در صورتی که پاول تأیید کند که کاهش نرخ در ماه ژوئن وجود نخواهد داشت، موقعیت‌یابی نشان می‌دهد که تأثیر آن بر دلار آمریکا (USD) بعید است ادامه یابد. با ابزار CME FedWatch که بازارها را در حال حاضر با احتمال تقریباً 90 درصد قیمت‌گذاری کرده‌اند. پس از جلسه سیاست گذاری در ماه مارس، پاول استدلال کرد که عوامل فصلی می تواند پشت ارقام تورمی قوی باشد که در ابتدای سال مشاهده شد. او اضافه کرد که ژانویه و فوریه با هم تغییری در داستان کلی نداشته اند. اگر او لحن محتاطانه تری را در مورد چشم انداز تورم اتخاذ کند. و نشان دهد که هنوز با کاهش نرخ بهره فاصله دارند، واکنش اولیه می تواند به دلار آمریکا در برابر رقبای خود کمک کند.

 

از سوی دیگر

اگر پاول تأثیر منفی سیاست های سختگیرانه بر فعالیت های اقتصادی را با نشان دادن رشد ناامیدکننده 1.6 درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) اذعان کند، ممکن است تقاضا برای دلار کم شود. اگر پاول به سپتامبر به عنوان زمان بندی احتمالی چرخش سیاست اشاره کند. بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده می تواند به سمت جنوب رفته و دلار را پایین بیاورد.

با اظهار نظر در مورد تأثیر بالقوه تصمیمات سیاست فدرال رزرو بر ارزش دلار، «اجلاس این هفته FOMC باید شاهد یک تداوم hawkish باشد. به‌علاوه، پس‌زمینه مداوم تورم و رشد قوی در ایالات متحده باید فشار صعودی را بر بازدهی ایالات متحده حفظ کند، که به نوبه خود از دلار حمایت می‌کند.

 

تحلیل تکنیکال کوتاه مدت برای EUR/USD

Eren Segezer، تحلیلگر ارشد نشست اروپایی در FXStreet، چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت برای EUR/USD اینگونه ارائه می دهد:

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه با وجود بهبودی که در دو هفته گذشته مشاهده شد، اندکی زیر 50 باقی می‌ماند، که نشان می‌دهد EUR/USD هنوز نشانه‌ای از بازگشت صعودی نیست. در روند صعودی، میانگین متحرک 200 روزه (SMA) به عنوان مقاومت کلیدی در 1.0800 همسو می شود. اگر جفت از آن سطح بالاتر برود و شروع به استفاده از آن به عنوان حمایت کند، می تواند 1.0840 – 1.0860 (SMA 100 روزه، فیبوناچی 38.2% اصلاحی روند صعودی اکتبر-ژانویه) و 1.0950 ( فیبوناچی 23.6% اصلاحی) را هدف قرار دهد.

حمایت قوی در 1.0600 ( فیبوناچی اصلاحی 78.6%) قبل از 1.0500 (سطح روانشناختی، سطح ایستا) و 1.0450 (نقطه شروع روند صعودی) قرار دارد.

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرخ بودجه دولتی ایالات متحده آمریکا 5.50% منتشر شد. این آمار مطابق دوره قبل و پیش‌بینی بازار بود. بانک فدرال رزرو ایالات متحده همانطور . .

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x