مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

در سخنرانی آقای پاول چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پیش بینی سخنرانی آقای پاول
نسخه بروز شده این مطلب را در این لینک مطالعه کنید. 

 

انتظار می رود رئیس فدرال رزرو، آقای جروم پاول آخرین راهنمایی را قبل از تصمیم گیری نرخ بهره در نوامبر ارائه کند.

 

سخنرانی آقای پاول راس ساعت 19:30 امروز آغاز خواهد شد. در این پست به بررسی اولیه قبل از شروع این سخنرانی می پردازیم.

 

  • جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در برابر باشگاه اقتصادی نیویورک سخنرانی خواهد کرد.
  • نظرات پاول در مورد سیاست پولی و مسیر نرخ بهره توسط بازارها منعکس خواهد شد.
  • دلار آمریکا می تواند واکنش قابل توجهی به سخنرانی پاول قبل از شروع دوره تعطیلی فدرال رزرو در روز شنبه نشان دهد.

 

در این سخنرانی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، سخنان از پیش آماده شده خود را در باشگاه اقتصادی نیویورک ارائه خواهد کرد و به سوالات پاسخ خواهد داد. انتظار می‌رود سخنرانی پاول سرنخ‌های مهمی در مورد گام بعدی سیاست فدرال رزرو ارائه دهد و نوسانات بازار را قبل از شروع دوره تعطیلی فدرال رزرو، که طی آن سیاست‌گذاران از صحبت در مورد اقتصاد یا سیاست منع می‌شوند، از روز شنبه آغاز شود، افزایش دهد.

 

نرخ بهره چه شد؟

همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده 5.25٪ -5.5٪ پس از جلسه سیاست گذاری سپتامبر، همانطور که انتظار می رفت، بگذارد. خلاصه تجدیدنظر شده پیش‌بینی‌های اقتصادی با نشان دادن اینکه اکثریت سیاست‌گذاران افزایش نرخ بهره را یک بار دیگر قبل از پایان سال مناسب می‌دانستند، جالب بود. با این حال، تغییرات در پویایی بازار و انتشار داده‌های اقتصاد کلان از زمان اعلام سیاست‌های فدرال رزرو در ماه سپتامبر، تصمیم گیری در مورد گام بعدی سیاست فدرال رزرو را برای سرمایه‌گذاران دشوار کرد.

 

نگرانی فزاینده در مورد کاهش رتبه بدهی ایالات متحده در بحبوحه عدم پیشرفت در مذاکرات بودجه باعث فروش اوراق قرضه در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر شد. در یک دوره دو هفته ای، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده از 4.5 درصد به نزدیک به 4.9 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از سال 2007 رسید. برخی از سیاست گذاران فدرال رزرو افزایش بازدهی را به عنوان تحولی دانستند که می تواند به بانک مرکزی ایالات متحده اجازه دهد. برای ثابت نگه داشتن نرخ سیاست برای باقی مانده سال.

 

پاتریک هارکر، رئیس فدرال‌رزرو فیلادلفیا، گفت که شرایط سخت‌تر بازار «مشابه افزایش نرخ است». در حالی که می دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، استدلال کرد که بازده اوراق قرضه محدود می‌تواند «معادل افزایش نرخ‌های دیگر باشد». کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، خاطرنشان کرد: «بازارهای مالی در حال انقباض هستند و این بخشی از کارها را برای ما انجام خواهد داد.»

از سوی دیگر، انتشار داده‌های اقتصاد کلان اخیر از ایالات متحده، انعطاف‌پذیری اقتصاد و سرسختی تورم را برجسته می‌کند و باعث می‌شود سرمایه‌گذاران در مورد دورنمای نرخ‌ها حدس هایی بزنند.

 

سخنرانی پاول چگونه می تواند بر دلار آمریکا تأثیر بگذارد؟

در صورتی که پاول خاطرنشان کند که افزایش بازده اوراق قرضه می تواند به فدرال رزرو اجازه دهد تا از افزایش مجدد نرخ بهره در سال جاری خودداری کند، دلار آمریکا (USD) ممکن است تحت فشار فروش سنگینی قرار گیرد و بازده اوراق بهادار تصحیح نزولی شدیدی ایجاد کند. چنین لحن نامطلوبی احتمالاً بازارهای سهام حساس به ریسک را تقویت می کند.

 

از سوی دیگر، پاول می تواند با تاکید بر لزوم افزایش یک بار دیگر نرخ بهره، با اشاره به عدم پیشرفت تورم و قدرت اقتصاد ایالات متحده، پیامی جنگ طلبانه ارائه دهد. در این سناریو، دلار آمریکا می‌تواند به عملکرد بهتر از رقبای اصلی خود ادامه دهد.

 

رئیس فدرال رزرو همچنین می تواند با گفتن اینکه آنها قبل از پایان سال داده های بیشتری برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تشدید بیشتر سیاست ها ضروری است یا خیر، لحن خنثی اتخاذ کند. اگرچه واکنش اولیه در این مورد می‌تواند نوسانات دلار را افزایش دهد. اما یک حرکت قاطع در هر دو جهت ممکن است سخت باشد. زیرا سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند حداقل تا زمانی که مشاغل اکتبر گزارش داده‌ها را برای موضع‌گیری، منتظر بمانند.

 

نتیجه سخنرانی را در این پست مطالعه کنید.

3.7 3 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیش بینی سخنرانی آقای پاول

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x