مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

استراتژی های اشتباه معاملات فارکس

استراتژی های اشتباه معاملات فارکس
معاملاتی که در ضرر هستند را به طور متوسط کاهش ندهید!

 

تلاش برای تصحیح معامله زیانده با دوبرابر کردن قیمت ورودی پایین تر، یکی دیگر از اشتباهات رایج است. خودباوری بیش از حد به ایده اصلی تجارت، سرسختی، یا نیاز به انتقام از ضررهای اولیه، معامله گران را به تصمیمات عجولانه ای سوق می دهد که تمایل به انضباط ندارند. تحلیلگر Yohay Elam از این نوع معامله به عنوان بدترین اشتباه معاملاتی خود یاد می کند:

 

” من یک پوزیشن Long را باز کردم و تقریباً بلافاصله شروع به ضرر کردم. با این وجود، قیمت تثبیت شد و فاصله ایمن را از نقطه توقف ضرر حفظ کرد. فکر می‌کردم اگر مقدار بیشتری را با قیمت کمتر و جذاب‌تری بخرم، میانگین قیمت ورودی خود را پایین می‌آورم و در نهایت سود بیشتری به دست می‌آورم. من همچنین نقطه توقف ضرر خود را کاهش دادم، که احتمالاً در مورد آن شنیده اید.

یک لغزش کوچک دیگر باعث همین رفتار شد: یک بار دیگر کاهش میانگین و یک کاهش دیگر از Stop-Loss. بعد قیمتش بالا رفت؟ نه. تیک پایین هم نداشت، اما به استاپ لاس من برخورد کرد. در نهایت، با وجود اینکه میانگین قیمت کمتر بود، بیشتر از آنچه برنامه ریزی کرده بودم، ضرر کردم. بعد از ضربه روحی، دیگر این کار را نکردم.

در اینجا چند چیز اشتباه است. اول، شما می خواهید ضرر خود را به سرعت کاهش دهید و اجازه دهید سودها بیشتر شوند. با کاهش میانگین، ریسک می کنید که ضررهای خود را کاهش دهید. علاوه بر این، با اضافه کردن حجم به پوزیشن، آن را “بیشتر” می کنید. وجوه اضافی که در آن قرار می دهید فضای کمتری برای معاملات دیگر باقی می گذارد. همچنین فضای کمتری برای هر ایده دیگری باقی می گذارد، زیرا شما در مورد معامله نگران هستید. در مجموع، کاهش میانگین می تواند به یک چرخه معیوب تبدیل شود که بهتر است از آن اجتناب کنید.”

 

 

همانطور که Yohay اشاره کرد، کاهش میانگین یک معامله بازنده معمولاً با جا به جا کردن استاپ شما همراه است. این کار به شدت خطر معامله را افزایش می دهد، که معمولاً دستور العملی برای فاجعه است. بوریس شلوسبرگ، مدیر عامل و شریک موسس BK Asset Management، این وضعیت را اینگونه مطرح می کند:

“بدترین اشتباهی که تا به حال مرتکب شدم همیشه یکسان بوده است – جا به جا کردن استاپ. این همیشه با افزودن حجم به معامله برای “یکنواخت کردن” قیمت و به ناچار ضرری بسیار بزرگتر از آنچه در ابتدا داشتم دنبال می شود. بهترین توصیه که تا به حال به من داده شده این است: اولین باخت بهترین است.”

 

 

پذیرش ضرر سخت است، اما ممکن است یکی از بهترین مهارت هایی باشد که یک معامله گر می تواند توسعه دهد. فروتنی و احساس محدود خودباوری می تواند به شما کمک کند از اشتباهاتی مانند اشتباهی که براندون وندل، مربی ارشد و مربی معامله گری در آکادمی تجارت آنلاین، در اواخر دهه 90 انجام داد، یعنی زمانی که حباب فناوری در نوسان بود:

“بزرگترین اشتباهی که در حین معامله انجام دادم این بود که حد ضرر خود را در معامله ای جابجا کردم که “می دانستم” درست می گویم. می‌دانستم که بازارها بیش از حد اشباع شده‌اند و باید اصلاح یا سقوطی کنند. هدف من برای یک معامله فروش کوالکام بود، زیرا در آن زمان در سن دیگو زندگی می‌کردم و دوستان زیادی داشتم که برای شرکتی کار می‌کردند که ناگهان با خانه‌ها و اتومبیل‌های جدید از سود مالکیت سهام خود ظاهر شدند.

من سهام را فروختم، هرگز فکر نمی کردم که می تواند به 1000 دلار در هر سهم برسد. همانطور که قیمت به استاپ من نزدیک و نزدیکتر می شد، استاپ را کاهش دادم تا در موقعیت باخت باقی بمانم زیرا می دانستم که حق با من است و بازارها به زودی متوجه آن خواهند شد. در نهایت متوجه شدم که نمی توانم بیشتر از این باخت را تحمل کنم و با ضرر 32000 دلاری از موقعیت خود خارج شدم! به نظر می رسید معامله ساعت ها طول کشیده اما کل معامله فقط 15 دقیقه طول کشید!

بنابراین یک درس بسیار پرهزینه در مورد نظم و انضباط و پایبندی به برنامه اصلی بود. اگر استاپ را حفظ می کردم، فقط 1500 دلار در معامله ضرر می کردم. مشکل حرکت استاپ ها یا معاملات بدون آنها این است که شما به جای منطق، بر احساسات تکیه می کنید. منطق باعث معامله خوب می شود. اما احساسات داستان های خوبی را می سازند!»

 

حداقل می توانستیم از داستان براندون برای این مقاله استفاده کنیم. این همان جایی است که این نوع اشتباهات معاملاتی به پایان می رسد.

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
نویسنده
اشتراک کذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x