مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

در بازار امروز، چهارشنبه 18 اکتبر 2023 چه گذشت؟

فدرال رزرو (فدرال رزرو) تصمیم گرفت محدوده هدف صندوق فدرال را بدون تغییر در 5.25% تا 5.50% نگه دارد که مطابق با انتظارات بازار بود.
بازار فارکس امروز، چهارشنبه 18 اکتبر 2023، با روند صعودی دلار آمریکا آغاز شد. دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای اصلی تقویت شد، این افزایش قیمت دلایل مختلفی از جمله وضعیت جنگ در خاورمیانه و انتظار افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر.

 

در ساعت 16:55 به وقت شرقی، دلار آمریکا در برابر یورو 0.5 درصد افزایش یافت و به 1.055 رسید. دلار آمریکا همچنین در برابر پوند انگلیس 0.3 درصد افزایش یافت و به 1.225 رسید. یورو در برابر ارزهای اصلی دیگر نیز کاهش یافت. این ارز در برابر فرانک سوئیس 0.2 درصد کاهش یافت و به 0.995 رسید. همچنین در برابر دلار کانادا 0.4 درصد کاهش یافت و به 1.285 رسید.

 

روند صعودی دلار آمریکا به دلیل انتظارات بازار برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تقویت شد. فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش داد، که بزرگترین افزایش از سال 1994 بود. معامله‌گران انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه نوامبر نیز همین کار را انجام دهد تا تورم را مهار کند.

در اخبار دیگر، سخنرانی بارکین، عضو فدرال رزرو، باعث افزایش تقاضا برای دلار آمریکا شد. بارکین گفت که اگر رکود فرا رسد، احتمالاً نسبت به سایر رکودهای اخیر خفیف‌تر خواهد بود.

در مجموع، بازار فارکس امروز با روند صعودی دلار آمریکا به پایان رسید. معامله‌گران انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست بعدی خود در ماه نوامبر نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش دهد.

 

حرکات کلیدی بازار فارکس امروز:

  • دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای اصلی تقویت شد.
  • یورو در برابر ارزهای اصلی دیگر کاهش یافت.
  • سخنرانی بارکین، عضو فدرال رزرو، باعث افزایش تقاضا برای دلار آمریکا شد.

 

بازار طلا

قیمت طلا امروز، چهارشنبه 18 اکتبر 2023، تا این لحظه با افزایش 1.18 درصدی به 1948 دلار در هر اونس رسید. این افزایش به دلیل افزایش تنش ها در خاورمیانه و جنگ اسرائیل و حماس است.

طلا یک ارز کالای تلقی می‌شود و در زمان‌های عدم اطمینان، مانند زمانی که اقتصاد در معرض رکود قرار دارد یا دنیا درگیر یک بحران و جنگ بزرگ است، تقاضا برای آن افزایش می‌یابد.

 

بازار نفت

قیمت نفت امروز، چهارشنبه 18 اکتبر 2023، تا این لحظه با افزایش 0.79 درصدی به 87 دلار در هر بشکه رسید. این افزایش قیمت به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت با توجه به بحران خاورمیانه و جنگ میان حماس و اسرائیل بود.

البته این بحران کماکان در جریان است و با افزایش تنش ها در منطقه باید احتمال افزایش مجدد قیمت نفت را در نظر گرفت. این افزایش میتواند قیمت نقت را تا حدود 90 دلار در هر بشکه بالا ببرد. اما اگر این بحران برطرف شود میتوان امید داشت که قیمت نفت مجدد به محدوده قبلی خود بازگردد.

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فدرال رزرو (فدرال رزرو) تصمیم گرفت محدوده هدف صندوق فدرال را بدون تغییر در 5.25% تا 5.50% نگه دارد که مطابق با انتظارات بازار بود.

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x