مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

چشم انداز اقتصاد جهانی در سال 2024

فارکس امروز چهارشنبه 27 دی

موضوعات کلیدی

در حالی که به سمت سال 2024 می رویم، شاهد چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی جهانی ضعیف هستیم. به نظر ما، اقتصاد جهانی احتمالاً در سال 2024 رشد کمتری را تجربه خواهد کرد و اقتصاد جهانی تنها 2.4 درصد رشد خواهد کرد. چشم انداز رشد باید توسط اقتصاد ایالات متحده که احتمالاً در اواسط سال 2024 رکود ملایمی را تجربه خواهد کرد، رکود اقتصادی در منطقه یورو و بریتانیا و همچنین اقتصاد چین که در بحبوحه چالش های ساختاری در حال کاهش است، مهار شود. با این حال، ما معتقدیم که اقتصادهای منتخب می توانند عملکرد بهتری داشته باشند و با نرخ های بالاتر از روند رشد کنند. در آسیا، به ویژه هند، باید منطقه و اقتصادی باشد که از منظر رشد برجسته باشد.

با چشم‌انداز رشد کمتر و کاهش سریع تورم، انتظار داریم بسیاری از بانک‌های مرکزی جهان کاهش نرخ‌های بهره را در سال 2024 آغاز یا ادامه دهند. در اقتصادهای پیشرفته، ما معتقدیم که اکثر بانک‌های مرکزی G10 کاهش نرخ‌های بهره را آغاز خواهند کرد. در سه ماه دوم 2024; با کاهش تورم ، ریسک ها به سمت کاهش متمایل می شوند. بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور که چرخه‌های تسهیل را از قبل آغاز کرده‌اند، باید به کاهش خود ادامه دهند. در حالی که آن‌هایی که محتاط‌تر بوده‌اند باید در سه‌ماهه‌های آینده کار خود را آغاز کنند. با این اوصاف، ما معتقدیم که سیاست گذاران در کشورهای در حال توسعه همچنان با احتیاط در مورد کاهش سیاست های پولی عمل خواهند کرد.

 

دیدگاه ما در مورد بازار ارز تغییر مادی نداشته است

ما همچنان بر این باوریم که با توجه به توقف نرخ بانک‌های مرکزی بزرگ در حال حاضر، عملکرد بهتر اقتصادی نسبی کاتالیزوری برای افزایش قدرت دلار آمریکا خواهد بود. همانطور که اقتصاد ایالات متحده وارد رکود می شود و فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره می کند. ما معتقدیم که ارزش دلار می تواند در برابر ارزهای G10 و بازارهای نوظهور کاهش یابد. ما بر این باوریم که پس‌زمینه سیاست‌های اقتصادی و پولی در سال 2024 با عملکرد بهتر ارز در بازارهای نوظهور سازگار خواهد بود و از نظر ما، ارزهای منتخب در آمریکای لاتین و EMEA می‌توانند قوی‌ترین عملکرد را داشته باشند.

تنش ژئوپلیتیک و انتخابات درجه‌ای از عدم اطمینان را به اقتصاد جهانی و بازارهای مالی در سال 2024 اضافه می‌کنند. درگیری روسیه و اوکراین همچنان فعال است و به نظر نمی‌رسد که جنگ اسرائیل و حماس پایانی در پیش داشته باشد. تحولات ژئوپلیتیکی می‌تواند منجر به جهانی‌زدایی بیشتر و احتمالاً تکه تکه شدن اقتصاد جهانی شود که هر دو می‌توانند فشار نزولی جدیدی بر فعالیت جهانی وارد کنند. علاوه بر این، چندین انتخابات معنادار در سال 2024 برگزار خواهد شد، و در حالی که همه تحت تأثیر تنش‌های ژئوپلیتیک قرار نخواهند گرفت یا نوسانات بازار مالی محلی را ایجاد نمی کنند، آرای منتخب می تواند باعث ایجاد اختلال شود و چشم انداز سیاسی جهانی را تغییر دهد.

 

 

 

 

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فارکس امروز چهارشنبه 27 دی

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x