مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

سمپوزیوم جکسون هول چیست؟

سمپوزیوم جکسون هول
سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول یک سمپوزیوم سالانه است که از سال 1978 توسط بانک فدرال رزرو شهر کانزاس حمایت می شود . این مراسم از سال 1981 در جکسون هول، وایومینگ برگزار می‌شود.

 

هر ساله، این سمپوزیوم بر روی یک موضوع مهم اقتصادی که اقتصادهای جهان با آن مواجه است، تمرکز می کند. شرکت کنندگان شامل روسای بانک مرکزی و وزرای دارایی برجسته، و همچنین افراد برجسته دانشگاهی و بازیگران برجسته بازار مالی از سراسر جهان هستند.

جلسات سمپوزیوم به دقت توسط فعالان بازار پیگیری می شود، زیرا اظهارات غیرمنتظره‌ای که از سوی افراد مهم در سمپوزیوم سرچشمه می گیرد، می تواند بر بازارهای سهام و ارز جهانی تأثیر بگذارد.

 

 

نکات کلیدی:
  • سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول یک کنفرانس سالانه و انحصاری بانک مرکزی برای ترویج بحث آزاد در مورد موضوعات مهم و جاری سیاست پولی است.
  • مقالات و رونوشت‌های کنفرانس در کتاب‌هایی گردآوری می‌شود و در وب‌سایت منتشر می‌شود که به صورت آنلاین یا چاپی رایگان در دسترس است.
  • موضوعات مورد توجه قبلی در این کنفرانس شامل تأثیر غول های فناوری مانند متا (فیسبوک سابق)، آمازون، اپل و گوگل بر شرکت های بزرگ (2018) و ثبات مالی در پی رکود جهانی (2016) است.

 

 

سمپوزیوم جکسون هول چیست؟

سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول یکی از طولانی ترین کنفرانس های بانک مرکزی در جهان است. ماموریت این رویداد ایجاد یک بحث آزاد است. شرکت‌کنندگان بر اساس موضوع هر سال انتخاب می‌شوند، و برای ایجاد تنوع منطقه‌ای در میان شرکت‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی برای پوشش هزینه های مربوط به سمپوزیوم از شرکت کنندگان هزینه ای دریافت می کند. به طور کلی حدود 120 نفر در سال شرکت می کنند که نشان دهنده زمینه ها و صنایع مختلف هستند. اما حضور شرکت کنندگان محدود است و از رسانه های منتخب نیز دعوت به عمل می آید. این نه تنها به حفظ تمرکز سمپوزیوم در مسیر کمک می کند، بلکه شفافیت آن را نیز فراهم می کند.

هر سال، بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی موضوع خاصی را برای سمپوزیوم انتخاب می کند و مجموعه ای از شرکت کنندگان را بر اساس آن موضوع انتخاب می کند. این کارشناسان تحقیقاتی را در رابطه با موضوع سمپوزیوم می نویسند و ارائه می کنند. بانک مقالات را به همراه رونوشت کامل این رویداد به صورت آنلاین منتشر می کند. هر کسی که مایل به مشاهده آنها باشد می تواند این کار را به صورت آنلاین به صورت رایگان انجام دهد یا پس از انتشار یک نسخه چاپی رایگان دریافت کند.

 

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمپوزیوم جکسون هول

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x