مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

تحلیل تکنیکال طلا XAU/USD جمعه 7 اردیبهشت

تحلیل تکنیکال طلا XAUUSD
در این ویدیو به تحلیل تکنیکال طلا XAU/USD جمعه 7 اردیبهشت ماه پرداختیم.

 

 

قیمت طلا XAU/USD امروز جمعه در ادامه روند مثبت روز گذشته خود، افزایش قیمت داشت و توانست خود را به محدوده مقاومتی 2351 دلار نزدیک کند. اکنون این فلز گرانبها در محدوده قیمتی 2347 دلار معامله میشود. گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده که روز پنجشنبه منتشر شد به کاهش قابل توجه شتاب رشد در آغاز سال 2024 و افزایش نامطلوب تورم اشاره کرد. این موضوع به نوبه خود به عنوان حمایت از فلز گرانبها دیده می شود. با این حال، در بحبوحه ظهور خریداران جدید شاخص دلار آمریکا (USD) که توسط انتظارات hawkish فدرال رزرو تقویت شده است، این افزایش اعتماد صعودی ندارد.

 

 

 

از طرفی…

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که بانک مرکزی ایالات متحده کاهش نرخ‌های بهره را در بحبوحه تورم ثابت به تعویق می‌اندازد. که بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را بالا نگه می‌دارد و به احیای تقاضای دلار کمک می‌کند. جدای از این، لحن کلی مثبت در اطراف بازارهای سهام به محدود کردن سود برای قیمت‌های امن طلا کمک می‌کند. معامله گران اکنون به دنبال انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) برای نشانه هایی در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو هستند. این داده مرحله بعدی حرکت جهت دار برای فلز زرد غیر بازده را تعیین می کنند.

 

محرک های بازار:

  • گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده که روز پنجشنبه منتشر شد کاهش شدید رشد اقتصادی و تورم سرسخت را نشان داد. که به نوبه خود به عنوان یک عامل کلیدی حمایت کننده از قیمت طلا در نظر گرفته می شود.
  • بر اساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده، بزرگترین اقتصاد جهان در سه ماهه اول سالانه 1.6 درصد رشد کرد.
  • جزئیات بیشتر این گزارش نشان می دهد که تورم اساسی بیش از حد انتظار، 3.7 درصد در سه ماهه اول افزایش یافته است. این شرط را تأیید می کند که فدرال رزرو نرخ ها را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه می دارد.
  • بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده در واکنش به داده های مختلط به بالاترین سطح در بیش از 5 ماه گذشته رسید.
5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تحلیل تکنیکال طلا XAUUSD

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x