مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

گپ قیمتی در نماد XAU/USD؛ تاثیر جنگ حماس و اسرائیل

قیمت طلا XAU\USD در انتهای روز سه شنبه به بالاترین حد خود در 2048 دلار رسید و در اوایل روز چهارشنبه نزدیک به 2040 دلار نتثبیت می‌شود.
بازار فارکس روز دوشنبه، 9 اکتبر 2023، شاهد یک گپ قیمتی بزرگ در جفت ارز XAU/USD بود. این گپ در بازگشایی بازار ایجاد شد و قیمت طلا را از 1830 دلار در هر اونس به 1855 دلار در هر اونس رساند.

 

دلایل مختلفی برای ایجاد این گپ قیمتی وجود دارد. یکی از دلایل احتمالی، انتشار آمارهای اقتصادی ایالات متحده بود که نشان داد تورم در این کشور در ماه سپتامبر به 7.5 درصد رسیده است. این آمار بالاترین نرخ تورم در 40 سال اخیر است و می تواند باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن شود.

دلیل احتمالی دیگر، اخبار مربوط به جنگ در اوکراین است. این جنگ باعث افزایش نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه طلا شده است. روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان طلا در جهان است و جنگ در اوکراین می تواند باعث کاهش عرضه طلا شود.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که این گپ قیمتی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. اگر تقاضا برای طلا همچنان بالا بماند، قیمت طلا ممکن است در آینده نزدیک به بالای 1900 دلار در هر اونس برسد.

 

و اما مهمترین عامل تأثیر جنگ حماس و اسرائیل

در کنار دلایل ذکر شده، جنگ حماس و اسرائیل نیز می تواند تأثیرگذار بر گپ قیمتی طلا باشد. این جنگ باعث افزایش تنش در منطقه خاورمیانه شده است و می تواند باعث افزایش تقاضا برای دارایی های امن مانند طلا شود.

حماس، گروه شبه نظامی فلسطینی، روز شنبه، 7 اکتبر 2023، به خاک اسرائیل حمله کرد. اسرائیل در پاسخ به این حملات، حملات هوایی و زمینی گسترده ای را به نوار غزه آغاز کرد. این درگیری ها تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر و زخمی شدن بیش از 500 نفر شده است.

تنش در منطقه خاورمیانه همیشه بر بازار طلا تأثیر گذاشته است. در گذشته، هر زمان که تنش در این منطقه افزایش می یافت، قیمت طلا نیز افزایش می یافت.

 

نکاتی برای معامله گران

معامله گران باید قبل از معامله در هنگام مواجهه با گپ قیمتی، به نکات زیر توجه کنند:

  • دلایل ایجاد گپ قیمتی را درک کنید.
  • حجم معاملات در اطراف گپ را بررسی کنید.
  • از ابزارهای مدیریت ریسک استفاده کنید.

 

در مورد گپ قیمتی روز دوشنبه در بازار فارکس XAU/USD، معامله گران باید به این نکته توجه داشته باشند که این گپ قیمتی بزرگ است و می تواند نوسانات شدیدی در بازار ایجاد کند. معامله گران باید قبل از معامله در این بازار، ریسک های احتمالی را به دقت ارزیابی کنند.

در نتیجه، جنگ حماس و اسرائیل یکی از عوامل تأثیرگذار بر گپ قیمتی طلا در روز دوشنبه بود. این جنگ باعث افزایش تنش در منطقه خاورمیانه شده است و می تواند باعث افزایش تقاضا برای دارایی های امن مانند طلا شود.

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قیمت طلا XAU\USD در انتهای روز سه شنبه به بالاترین حد خود در 2048 دلار رسید و در اوایل روز چهارشنبه نزدیک به 2040 دلار نتثبیت می‌شود.

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x