مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

با نزدیک شدن خطر تعطیلی دولت آمریکا، دلار به دنبال جهت است

دلار آمریکا (USD) پس از یک هفته پُر نوسان، وضعیت خود را به عنوان پادشاه تأیید کرد. فدرال رزرو آمریکا نمی توانست واضح تر از این باشد.
با افزایش خطر تعطیلی دولت ایالات متحده، معاملات دلار آمریکا در روز دوشنبه متفاوت شد. اما در پس‌زمینه، معامله‌گران در اواخر این هفته نسبت به اعداد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بسیار حساس خواهند بود.

 

دلار آمریکا (USD) پس از یک هفته پُر نوسان، وضعیت خود را به عنوان پادشاه تأیید کرد. فدرال رزرو آمریکا نمی توانست واضح تر از این باشد و بار دیگر تأیید کرد که نرخ ها در ایالات متحده برای مدت طولانی تری بالاتر خواهند ماند. این امر دلار آمریکا را به دلیل اختلاف نرخ بهره به عنوان قوی ترین شریک در اکثر جفت های تجاری قرار می دهد.

تعطیلی زمانی اتفاق می‌افتد که کنگره نتواند برخی از قوانین مربوط به بودجه را که توسط رئیس‌جمهور امضا می‌شود، تصویب کند.

در میان این همه سروصدا در جبهه اقتصاد کلان، معامله گران واقعاً به تعطیلی دولت ایالات متحده تا عصر جمعه آینده اهمیتی ندادند. هنگامی که کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، جمعه  همه نمایندگان را برای جمع‌بندی آخر هفته فرستاد. معامله گران متوجه شدند که ممکن است تا آخرین ساعت یک معامله برای تصویب قوانین دوباره اتفاق نیفتد. این بدان معناست که با گذشت روزها بدون هیچ سیگنال امیدوارکننده ای از سوی کاپیتول هیل در مورد معامله احتمالی، ممکن است این ریسک، به کاهش ارزش دلار آمریکا منجر شود.

وقتی هیچ قانونی برای تامین مالی وضع نمی‌شود، آژانس‌های فدرال باید تمام کارهای غیرضروری را متوقف کنند. تا زمانی که تعطیلی ادامه دارد، چک‌های حقوقی ارسال نخواهند کرد.

به نظر می رسد که دلار آمریکا در بن بست گیر کرده است، زیرا اختلاف نرخ، دلار آمریکا را در برابر اکثر ارزهای اصلی G20 حفظ کرده است. از سوی دیگر، اعتصاب خودروسازان در دیترویت و تعطیلی احتمالی دولت ایالات متحده می تواند در کوتاه مدت بر این شاخص تأثیر بگذارد. شاخص دلار آمریکا (DXY) در این شرایط دشوار به دنبال جهت است.

شاخص دلار آمریکا دوشنبه بالای 105.50 باز شد و نشانه های کوچکی از احتمال صعود را نشان می دهد. در صورتی که DXY بالاتر از بالاترین سطح سالانه نزدیک به 105.88 بسته شود، انتظار می رود که این شاخص در میان مدت حرکت های صعودی بیشتری را دنبال کند. بازده ایالات متحده و کاهش اعتصاب ایالات متحده و تعطیلی دولت برای حمایت از سطوح فعلی در DXY حیاتی خواهد بود.

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دلار آمریکا (USD) پس از یک هفته پُر نوسان، وضعیت خود را به عنوان پادشاه تأیید کرد. فدرال رزرو آمریکا نمی توانست واضح تر از این باشد.

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x