شاخص بازار مسکن NAHB چیست؟

شاخص بازار مسکن NAHB/Wells Fargo (HMI) یک نظرسنجی ماهانه از احساسات اعضای انجمن ملی سازندگان خانه (NAHB) است.

 

شاخص بازار مسکن NAHB/Wells Fargo (HMI) چیست؟

شاخص بازار مسکن NAHB/Wells Fargo (HMI) یک نظرسنجی ماهانه از احساسات اعضای انجمن ملی سازندگان خانه (NAHB) است. این شاخص احساسات سازندگان خانه‌های تک‌خانواری در ایالات متحده را اندازه‌گیری می‌کند و معیاری است که در بخش مسکن ایالات متحده منتشر می‌شود. از آنجایی که مسکن یک سرمایه گذاری بزرگ است و باعث افزایش هزینه های مصرف کننده برای لوازم و اثاثیه می شود، شاخص های بازار مسکن به نظارت بر سلامت کلی اقتصاد کمک می کند.

 

نکات کلیدی

  • شاخص بازار مسکن NAHB/Wells Fargo معیاری است که در بین سازندگان خانه‌های تک‌خانواری در ایالات متحده منتشر می‌شود.
  • سازندگان شرکت‌کننده، فروش فعلی تک‌خانواده، چشم‌انداز فروش در شش ماه آینده و ترافیک خریداران احتمالی را ارزیابی می‌کنند.
  • قرائت HMI بالای 50 نشان دهنده دیدگاه و چشم انداز کلی بازار مطلوب در این صنعت است.
  • شاخص های سه جزء HMI به صورت فصلی تنظیم و وزن می شوند تا بر اساس داده های تاریخی به بالاترین همبستگی با شروع ساخت مسکن طی شش ماه آینده دست یابند.

 

 

آشنایی با شاخص بازار مسکن NAHB

انجمن ملی سازندگان خانه یک فدراسیون متشکل از بیش از 700 انجمن ایالتی و محلی با 140000 عضو است. حدود یک سوم، سازندگان و بازسازی‌کننده خانه‌ها هستند و بقیه متخصصان حوزه‌های مرتبط مانند تامین مالی وام مسکن و تامین مصالح ساختمانی هستند. سازندگان NAHB حدود 80 درصد از خانه های جدید در ایالات متحده را تشکیل می دهند.

از سال 1985، شاخص بازار مسکن بر اساس یک نظرسنجی ماهانه توسط سازندگان NAHB بوده است، که تا سال 2007 حدود 400 پاسخ ایجاد کرد.

شاخص بازار مسکن میانگینی از سه شاخص است که بین 0 تا 100 طراحی شده است. انتشار شاخص بازار مسکن (HMI) بالای 50 نشان دهنده دیدگاه و چشم انداز کلی بازار مطلوب در صنعت است.

شاخص بازار مسکن در ژانویه 2009 به رکورد 8 سقوط کرد و در نوامبر 2020 رکورد 90 را ثبت کرد.

 

محاسبه شاخص بازار مسکن

HMI میانگینی از سه شاخص جزئی است: فروش فعلی مسکن تک خانواده، چشم انداز فروش در شش ماه آینده و ترافیک خریداران احتمالی. هر ماه، سازندگان شرکت‌کننده فروش فعلی و چشم‌انداز شش ماهه را خوب، منصفانه یا ضعیف و ترافیک خریدار را از بالا تا بسیار زیاد، متوسط یا کم به بسیار پایین ارزیابی می‌کنند.

سپس هر شاخص حاصل به صورت فصلی تنظیم و وزن می شود تا شاخص بازار مسکن (HMI) تولید شود. وزن برای فروش فعلی 0.5920، برای فروش آتی 0.1358 و برای ترافیک 0.2722 است. وزن ها بر اساس آمارهای تاریخی برای به حداکثر رساندن همبستگی بین HMI و شروع ساخت مسکن در شش ماه آتی انتخاب شدند.

 

شاخص بازار مسکن به عنوان یک شاخص اقتصادی

شاخص بازار مسکن ارتباط نزدیکی با شروع ساخت مسکن تک‌خانواری در ایالات متحده نشان می‌دهد که تعداد خانه‌های خصوصی را که ساخت و ساز در آنها در یک ماه مشخص شروع شده است، اندازه‌گیری می‌کند. شروع ساخت مسکن یک شاخص کلیدی اقتصادی است و این گزارش ماهانه توسط اداره سرشماری ایالات متحده ارائه می شود.

شاخص بازار مسکن (HMI) به عنوان معیاری برای سنجش احساسات سازنده خانه، سرنخ های ارزشمندی در مورد شروع ساخت مسکن ارائه می کند. HMI معمولاً در ساعت 10 صبح به وقت شرقی در یازدهمین روز کاری ماه منتشر می‌شود، که روز قبل از انتشار داده‌های شروع مسکن توسط اداره سرشماری است. شاخص بازار مسکن از لحاظ تاریخی شروع ساخت مسکن و مجوزهای ساخت را به دقت دنبال می‌کند.

5 3 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شاخص بازار مسکن NAHB/Wells Fargo (HMI) یک نظرسنجی ماهانه از احساسات اعضای انجمن ملی سازندگان خانه (NAHB) است.

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x