مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

شاخص تولید امپایر استیت چیست؟

شاخص تولید امپایر استیت
شاخص تولید امپایر استیت یا به اصطلاح Empire State Manufacturing Index به نتیجه یک نظرسنجی ماهانه از تولید کنندگان در ایالت نیویورک اشاره دارد.

 

نکات کلیدی:
  • NY Empire State Index که نام دیگر Empire State Manufacturing Index است، از نظرسنجی ماهانه تولیدکنندگان در ایالت نیویورک گزارش می دهد.
  • این نظرسنجی توسط بانک فدرال رزرو نیویورک انجام شده و به 200 شرکت در سراسر ایالت ارسال میشود.
  • این شاخص برای ارائه تصویر بهتری از حال و آینده بازار تولید است.
  • از شرکت کنندگان در نظرسنجی خواسته می شود که تغییر را برای 11 شاخص و برای “شرایط عمومی کسب و کار” رتبه بندی کنند.
  • عدد این داده به شاخص اصلی نظرسنجی اشاره دارد که شرایط عمومی کسب و کار در ایالت نیویورک را خلاصه می کند.

 

 

این نظرسنجی توسط بانک فدرال رزرو نیویورک انجام میشود. این بانک هر ماه این نظرسنجی را برای رهبران تجاری که بخش وسیعی از بخش تولید را نمایندگی می کنند ارسال می کند. شماره سرفصل این شاخص به شاخص اصلی نظرسنجی اشاره دارد که شرایط عمومی کسب و کار در ایالت نیویورک را خلاصه می کند. این شاخص به طور گسترده برای بینش در مورد وضعیت و جهت تولید در ایالت نیویورک مشاهده می شود.

 

 

شاخص تولید امپایر استیت چگونه کار می کند؟

این شاخص نتیجه یک نظرسنجی است که از تولیدکنندگان در داخل و سراسر ایالت نیویورک انجام میشود. این داده که به عنوان شاخص امپایر استیت ایالت نیویورک نیز شناخته می شود، نظرسنجی است کخ به صورت ماهانه توسط بانک فدرال رزرو نیویورک انجام می شود. بانک مرکزی آمریکا بررسی این بخش و جمع آوری داده ها را در جولای 2001 آغاز کرد. این شاخص بر اساس پاسخ به پرسشنامه ارسال شده به صنایع مختلف در بخش تولید در سراسر ایالت به دست می آید. به این معنی که یک صنعت واحد نتایج را تغییر نمی دهد.

حدود 200 نفر از مدیران برتر تولیدی این پرسشنامه را دریافت می کنند که از این تعداد حدود 100 نفر بین روزهای 10 تا 15 هر ماه پس فرستاده می شوند. رئیس یا مدیر اجرایی (مدیر عامل) هر شرکت معمولاً به پرسشنامه پاسخ می دهد. این نظرسنجی نظر آنها را در مورد تغییر چندین شاخص تجاری نسبت به ماه قبل جویا می شود. همچنین پیش بینی های شش ماهه برای این شاخص ها را درخواست می کند.

از شرکت کنندگان در نظرسنجی خواسته می شود که تغییرات را برای هر شاخص و آنچه بانک شرایط عمومی کسب و کار می نامد، رتبه بندی کنند. از آنها خواسته می شود که ماه جاری را با ماه قبل مقایسه کنند و تفاوت را شش ماهه تخمین بزنند. بنابراین نظرسنجی ژانویه از این مدیران می‌خواهد که تغییر هر شاخص را در مقایسه با دسامبر ارزیابی کنند. آنها همچنین تغییر احتمالی شش ماهه را در مقایسه با ژانویه ارزیابی می کنند.

 

 

ملاحظات خاص

بخش شرایط عمومی کسب و کار جزء اصلی این شاخص است. این بخش بر اساس یک سوال متمایز مطرح شده در بررسی تولید امپایر استیت است. مفهوم شرایط عمومی کسب و کار میانگینی از سایر شاخص ها نیست. در عوض، این 11 شاخص فقط برای تأسیسات تولیدی پاسخ دهندگان به نظرسنجی در ایالت نیویورک قابل اجرا هستند. آنها عبارتند از:

  1. سفارشات جدید
  2. محموله ها
  3. سفارشات تکمیل نشده
  4. زمان تحویل
  5. موجودی ها
  6. قیمت های پرداخت شده
  7. قیمت های دریافتی

 

گزینه هایی که مدیران ممکن است برای هر شاخص و شرایط عمومی کسب و کار انتخاب کنند شامل کاهش، عدم تغییر یا افزایش است.

شاخص شرایط عمومی کسب‌وکار و 11 شاخص دیگر با افزودن درصد پاسخ‌های «افزایش» و سپس کم کردن درصد پاسخ‌های «کاهش» محاسبه می‌شوند. اگر 30 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی “افزایش” را علامت گذاری کنند، 50٪ “بدون تغییر” و 20٪ “کاهش” را انتخاب کنند، شاخص داده 10 را نشان می دهد. اعداد شاخص به صورت اعداد مطلق تا یک عدد پس از اعشار منتشر می شود.

شاخص‌های باقی‌مانده تعداد کارمندان (شامل کارگران قراردادی)، میانگین هفته کاری کارکنان، هزینه‌های فناوری، و هزینه‌های سرمایه‌ای هستند. هنگامی که فصلی بودن شناسایی می شود، هر شاخص به صورت فصلی تنظیم می شود.

 

 

مزایای شاخص تولید امپایر استیت چیست؟

با استفاده از دانش مدیران برجسته، شاخص تولید امپایر استیت تصویر بهتری از حال و آینده ارائه می دهد. ایده کلی این است که مدیران اجرایی نسبت به سیاستگذاران به آنچه در اقتصاد واقعی اتفاق می افتد نزدیکتر هستند. این رهبران کسب و کار همچنین به اطلاعات داخلی دسترسی دارند که می توانند از آن برای ارزیابی بهتر از شرایط فعلی صنعت استفاده کنند. در نهایت، مدیران اجرایی سال ها تجربه در تفسیر آن اطلاعات دارند. به این ترتیب، نتیجه‌گیری‌های آنها ممکن است در برخی موارد دقیق‌تر باشد.

میتوان گفت این داده یک شاخص پیشرو برای سلامت اقتصادی است به صورتی که کسب‌وکارها به سرعت به شرایط بازار واکنش نشان می‌دهند و تغییرات در احساسات آنها می تواند یک سیگنال اولیه از فعالیت های اقتصادی آینده مانند هزینه، استخدام و سرمایه گذاری باشد، بنابراین میتواند برای معامله گران مهم باشد.

نکته مهم این است که در زمان انتشار، اگر عدد منتشر شده از پیش بینی بیشتر باشد، اثر مثبت روی دلار دارد.

 

مثالی از شاخص تولید امپایر استیت

بر اساس نتایج نظرسنجی ژوئن 2022، تغییر بسیار کمی در فعالیت های تجاری نسبت به ماه قبل در ایالت نیویورک رخ داد. طبق اعلام بانک فدرال رزرو نیویورک، شاخص شرایط عمومی کسب و کار 1.2- بود که ده واحد افزایش داشت. همچنین افزایشی در سفارشات و محموله های جدید وجود داشت در حالی که سفارشات تکمیل نشده برای اولین بار در 12 ماه گذشته کاهش یافت. شاخص‌های اشتغال در این بخش نیز مثبت بود و به کاهش بیکاری که ساعات بیشتری در هفته کار می‌کردند اشاره کرد. با این حال، خوش بینی تجاری برای شش ماه باقی مانده از سال 2022 خاموش ماند.

4.8 4 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شاخص تولید امپایر استیت

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x