مرجع فارسی فارکس - ForexInsight

تحلیل تکنیکال طلا XAU/USD سه شنبه 18 اردیبهشت

تحلیل و بررسی طلا XAU/USD
در این ویدیو به تحلیل تکنیکال طلا XAU/USD سه شنبه 18 اردیبهشت ماه پرداختیم.

 

 

قیمت طلا XAU/USD امروز سه شنبه روند صعودی خود را از دست داد. افت فلز زرد ناشی از افزایش مجدد تقاضا برای دلار آمریکا (USD) است. با این حال، انتشار اخیر داده‌های ناامیدکننده از تعداد مشاغل غیرکشاورزی آمریکا (NFP)، گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (Fed) در اواخر سال جاری را تقویت کرده است. انتظار برای کاهش نرخ بهره می‌تواند باعث افزایش قیمت طلا شود. زیرا این امر طلا را به گزینه ارزان‌تری برای خرید توسط خریداران خارجی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، خریدهای قوی بانک‌های مرکزی و تقاضای بازارهای آسیایی همچنان از این فلز گرانبها در کوتاه‌مدت حمایت می‌کنند.

 

 

 

 

از طرفی

نشانه‌های ادامه تنش‌های سیاسی در خاورمیانه ممکن است جریان‌های امنیتی را تقویت کرده و به قیمت طلا کمک کند. رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس، نیل کاشکاری، قرار است امروز سه‌شنبه سخنرانی کند. لحن تندروانه مقامات فدرال رزرو می‌تواند از دلار آمریکا حمایت کند و بر قیمت طلای تحت‌پشتیبانی دلار تأثیر منفی بگذارد.

 

محرک های بازار:

  • توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که سطح نرخ بهره فعلی باید اقتصاد را به اندازه کافی خنک کند تا تورم را به هدف 2 درصد کاهش دهد. زیرا قدرت بازار کار به مقامات فرصت می دهد تا اطمینان حاصل کنند که تورم کاهش خواهد یافت.
  • جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که در نهایت کاهش نرخ بهره وجود خواهد داشت. ویلیامز همچنین اظهار داشت که او شاهد تعدیل رشد شغل است و فدرال رزرو به “کلیت” داده ها نگاه می کند.
  • طبق برنامه احتمال نرخ LSEG، بازارها تا پایان سال 2024 از فدرال رزرو به میزان 46 واحد (bps) کاهش نرخ قیمت گذاری کرده اند که انتظار می رود اولین کاهش در سپتامبر یا نوامبر انجام شود.
5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تحلیل و بررسی طلا XAU/USD

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x