شاخص تولید مدیران خرید (Flash) چیست؟

شاخص تولید مدیران خرید (Flash): معنی، مزایا و معایب، مثال

 

شاخص تولید مدیران خرید (Flash) چیست؟
PMI تولید مدیران خرید (Flash) برآوردی از تولید برای یک کشور است که بر اساس حدود 85٪ تا 90٪ از کل پاسخ های نظرسنجی از مدیران خرید (PMI) هر ماه است.

 

 

نکات کلیدی
  • PMI تولید فلش برآوردی از تولید برای یک کشور است که بر اساس حدود 85٪ تا 90٪ از کل پاسخ های نظرسنجی شاخص مدیران خرید (PMI) هر ماه است.
  • هر گونه انتشار PMI تولید فلش بالاتر از 50 نشان دهنده بهبود شرایط است، در حالی که قرائت زیر 50 نشان دهنده وضعیت بد اقتصادی است.
  • PMI تولید فلش یک تخمین آینده‌نگر از بخش تولید یک کشور است و در نظر گرفته شده است که یک نشانه دقیق از داده‌های PMI نهایی ارائه دهد.

 

آشنایی با تولید مدیران خرید فلش

تولید مدیران خرید فلش یک نشانگر اولیه است که نشان می دهد رقم نهایی تولید در کجا ممکن است ثابت شود. انتشار فلش PMI برآوردی از شاخص مدیران خرید تولید برای یک کشور است. این برآورد بر اساس حدود 85 تا 90 درصد از کل پاسخ‌های نظرسنجی PMI در هر ماه است. هدف آن ارائه یک نشانه دقیق از آمارهای PMI نهایی یا Final است.

از آنجایی که PMI های فلش جزو اولین شاخص های اقتصادی هستند که هر ماه منتشر می شوند و شواهدی از تغییر شرایط اقتصادی پیش از آمارهای قابل مقایسه دولت ارائه می دهند، می توانند تأثیر قابل توجهی بر بازارها به ویژه بازار ارز داشته باشند. هر انتشار شاخص بالاتر از 50 نشان دهنده بهبود شرایط است، در حالی که انتشار زیر 50 نشان دهنده وضعیت بد اقتصادی است.

انتشار نسخه فلش یک تخمین اولیه یا پیشرفته از کل پاسخ ها به یک نظرسنجی است. در این مورد، گزارش مدیران خرید در بخش تولید است. PMI شرایط اقتصادی در صنعت مورد بررسی را بیان می کند و گزارش ماهانه “فلش” را می توان به عنوان یک شاخص پیشرفته از شرایط مذکور مشاهده کرد.

PMI از پرسشنامه ماهانه شرکت‌های منتخب استفاده می‌کند که نشانه‌ای از عملکرد بخش خصوصی ارائه می‌دهد. این نتیجه را با ردیابی تغییرات در متغیرهایی مانند خروجی، سفارش‌های جدید و قیمت‌ها در بخش‌های تولید، ساخت‌وساز، خرده‌فروشی و خدمات به دست می‌آورد.

انتشار اطلاعات فلش PMI یک شاخص پیشرو است زیرا قبل از جمع آوری داده ها از همه نظرسنجی ها است. با این حال، همچنان روند کلی صنعت را نشان خواهد داد. IHS Markit Economics PMI تولید در ایالات متحده را گزارش می دهد.

 

مزایا و معایب PMI

نقاط قوت:
  • PMI یک شاخص به موقع است که در اولین روز ماه پس از نظرسنجی منتشر می شود.
  • این یک شاخص پیشرو دقیق از وضعیت اقتصاد ایالات متحده است.
  • PMI سلامت بخش تولید ایالات متحده را در یک عدد خلاصه می کند، در حالی که گزارش کسب و کار حاوی انبوهی از اطلاعات در مورد فعالیت های اصلی تجاری است.
نقاط ضعف:
  • PMI فقط بخش تولید را پوشش می دهد که اهمیت آن برای اقتصاد ایالات متحده در طول سال ها کاهش یافته است. برعکس، گزارش ماهانه غیر تولیدی ISM در مورد نظرسنجی‌های تجاری و گزارش‌های مربوط به بخش خدمات ایالات متحده، بیش از 80 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را نشان می‌دهد.
  • بررسی گزارش کسب و کار، داده هایی که برای محاسبه PMI استفاده می شود، ذهنی است و بنابراین ممکن است مستعد خطا باشد.
    PMI فلش 100٪ نتایج نظرسنجی را شامل نمی شود و بنابراین ممکن است برای هر ماه مشخصی پس از انتشار نادرست باشد.

 

مثال دنیای واقعی

PMI تولید فلش در سرتاسر جهان به عنوان معیار اولیه برای فعالیت اقتصادی استفاده می شود. گزیده زیر از Nikkei Flash Japan Manufacturing PMI نمونه‌ای از نحوه ظاهر شدن این اطلاعات و نحوه تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری است. به گفته جو هیز، اقتصاددان در IHS Markit، “اطلاعات اولیه PMI در ماه ژانویه برای بخش تولید ژاپن بد است و نشان دهنده پایان رشد نزدیک به دو سال و نیم با کاهش شاخص به 50.0 است. تصویر زیربنایی. با توجه به کاهش مجدد در سفارشات و تولیدات جدید، نگرانی ایجاد خواهد کرد.”

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x