فارکس امروز پنج‌شنبه 5 بهمن

فارکس امروز: تصمیمات سیاست بانک مرکزی اروپا و داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای تسلط بر بازارها

 

 

چیزهایی که باید در بازار فارکس امروز پنجشنبه 25 در ژانویه بدانید:

 

پس از اقدام پرنوسان روز چهارشنبه در بحبوحه انتشار داده های PMI از اقتصادهای بزرگ، به نظر می رسد که بازارها در اوایل پنجشنبه با تغییر تمرکز به اعلامیه های سیاست بانک مرکزی اروپا (ECB) دچار رکود شدند. تقویم اقتصادی ایالات متحده اولین برآورد رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم را در کنار سفارشات کالاهای بادوام برای ماه دسامبر و آمارهای هفتگی اولیه مطالبات بیکاری منتشر خواهد کرد.

دلار آمریکا (USD) در نیمه اول روز چهارشنبه در برابر رقبای خود تضعیف شد، زیرا جریان های ریسک بر بازار حاکم بود. با این حال، بعداً در جلسه آمریکا، انتشار آمارهای خوش‌بینانه PMI، نشان داد فعالیت‌های اقتصادی در بخش خصوصی با سرعتی قوی‌تر از پیش‌بینی‌ها در اوایل ژانویه گسترش یافت. در صبح اروپا، شاخص (DXY) بالای 103.00 در نوسان است. در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بالاتر از 4٪ ثابت است. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در حال تغییر است. پیش بینی می شود که تولید ناخالص داخلی واقعی ایالات متحده با نرخ سالانه 2 درصد در سه ماهه چهارم افزایش یابد.

 

 

 

دلار آمریکا در این هفته

جدول زیر درصد تغییر دلار آمریکا (USD) را در برابر ارزهای اصلی در این هفته نشان می دهد. دلار آمریکا ضعیف ترین در برابر فرانک سوئیس بود.

 

فارکس امروز پنج‌شنبه 5 بهمن

 

 

فارکس امروز

 

USD/CAD شتاب صعودی را جمع کرد و بالاترین سطح روزانه خود را از اواسط دسامبر به بالای 1.3500 در روز چهارشنبه به ثبت رساند. بانک کانادا (BoC) پس از جلسه سیاست ژانویه، نرخ بهره را بدون تغییر در 5 درصد باقی گذاشت. پس از رالی چهارشنبه، USD/CAD در روز پنجشنبه وارد مرحله تثبیت بالای 1.3500 شد.

EUR/USD روی ضعف گسترده دلار سرمایه گذاری کرد و  چهارشنبه را در محدوده مثبت بست. با این حال، این جفت ارز نتوانست بالای 1.0900 تثبیت شود و کمی پایین تر از این سطح در حرکت است. پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا نرخ های کلیدی را ثابت نگه دارد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در یک کنفرانس مطبوعاتی که از ساعت 16:45 به وقت تهران آغاز می شود، در مورد چشم انداز سیاست اظهار نظر خواهد کرد.

GBP/USD به بالاترین سطح خود در 1.2770 در ساعات معاملاتی اروپا در روز چهارشنبه پس از اینکه آمارهای PMI از بریتانیا بهتر از برآوردهای تحلیلگران بود، صعود کرد. این جفت ارز در اواخر جلسه آمریکا یک اصلاح نزولی انجام داد و بالای 1.2700 تثبیت شد.

بانک مرکزی استرالیا (RBA) در گزارش خود اعلام کرد: «در شش ماه گذشته، شرکت‌ها انتظار داشتند که رشد قیمت‌هایشان به تعدیل ادامه یابد، اما به طور متوسط بالاتر از محدوده تورم هدف بانک 2 تا 3 درصد باقی بماند». AUD/USD هیچ واکنشی به این گزارش نشان نداد و آخرین بار به سمت پایین تر از 0.6600 در حال حرکت بود.

USD/JPY در روز چهارشنبه به شدت کاهش یافت و بیش از 0.5 درصد به صورت روزانه از دست داد. این جفت ارز در طی ساعات معاملات آسیایی در روز پنجشنبه بهبودی ملایمی پیدا کرد و به بالای 147.50 رسید.

پس از افزایش به سمت 2040 دلار، طلا در روز چهارشنبه با افزایش بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، قدرت خود را از دست داد و کندل روزانه را در قلمرو منفی بست. اوایل پنجشنبه، XAU/USD نسبتاً آرام و زیر 2020 دلار باقی می ماند.

 

 

5 1 رای
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x