تنش‌های ژئوپلیتیک: حملات هوایی آمریکا و انگلیس به حوثی‌های یمن

تنش‌های ژئوپلیتیک: قیمت نفت یک شبه افزایش یافت، زیرا ایالات متحده و بریتانیا حملات هوایی به حوثی‌های یمن را آغاز کردند.

حملات هوایی آمریکا و انگلیس به حوثی‌های یمن

 

 تمرکز امروز

پس از حمله هوایی که توسط ایالات متحده و بریتانیا علیه حوثی‌ها در یمن در یک شب انجام شد، تنش‌های ژئوپلیتیک در راس دستور کار قرار گرفت.

آنچه یک شبه اتفاق افتاد: تنش‌های ژئوپلیتیک. قیمت نفت یک شبه افزایش یافت، زیرا ایالات متحده و بریتانیا حملات هوایی به حوثی‌های یمن را آغاز کردند. این حملات تشدید قابل توجهی را در وضعیت از قبل متشنج در اطراف دریای سرخ نشان داد.

به گفته مقامات آمریکایی، این اقدام پاسخی به حملات اخیر حوثی ها به کشتی های بین المللی در این منطقه بود. به گفته مقامات آمریکایی، تاکنون 27 حمله در دو ماه گذشته رخ داده است. این امر تعداد کانتینرهای عبوری از کانال سوئز را به شدت کاهش داد و در عوض مسیر طولانی را در اطراف آفریقا تردد می‌کنند. تا صبح امروز، نفت برنت 1.9 درصد افزایش یافت و به 78.9 دلار در هر بشکه رسید.

سخنگوی حوثی‌ها: به زودی به حملات پاسخ می‌دهیم.

 

 

 آخر هفته به آسیا نگاه می کنیم، زیرا روز شنبه تایوان رئیس جمهور جدید و همچنین پارلمان را انتخاب خواهد کرد.

در تایوان، نظرسنجی ها 10 روز قبل از انتخابات مجاز نیستند، اما جدیدترین نظرسنجی ها حاکی از اختلاف بسیار کم بین ویلیام لای از DPP و هو یو-ایه از KMT است. لای با 36 درصد حمایت در مقابل 31 درصد در مقابل Hou پیشتاز است. DPP در حال حاضر در قدرت است و پیروزی برای لای بیشتر به معنای یک موضع متمایل به استقلال است. در حالی که پیروزی هو می تواند کمی تنش ها را کاهش دهد زیرا KMT عموماً موضع تقابلی کمتری نسبت به پکن دارد، اگرچه هنوز به نفع پکن نیست. همچنین اگر لای برنده شود، نسبت به رئیس جمهور فعلی تسای اینگ ون که نزدیک به 60 درصد آرا را در سال 2020 به دست آورد، اختیارات ضعیف تری خواهد داشت و DPP احتمالا اکثریت پارلمان تایوان را از دست خواهد داد.

 

5 2 رای ها
به این پست امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تنش‌های ژئوپلیتیک: قیمت نفت یک شبه افزایش یافت، زیرا ایالات متحده و بریتانیا حملات هوایی به حوثی‌های یمن را آغاز کردند.

نویسنده

اشتراک گذاری
0
نظر شما درباره این پست چیست؟x